İç Giyimde E-Pazarlama

İç Giyimde E-Pazarlama

Geleneksel ortamlarda yaşanan rekabet E-ortamlarda rakiplerin web sitelerinde hangi hizmetlerin sunulduğu şeklinde yaşanmakta ve E-rekabete dönüşmektedir.

Geleneksel ortamlarda yaşanan rekabet E-ortamlarda rakiplerin web sitelerinde hangi hizmetlerin sunulduğu şeklinde yaşanmakta ve E-rekabete dönüşmektedir. Bu nedenle rakiplerin durumu ve neler yaptıklarını bilmek pazarlama çağı olarak nitelendirilen 21.yy’da daha da önem kazanmaktadır.

E-pazarlama faaliyetlerinde bulunan İntimo gibi iç giyim üreticilerinin %75’i 16 yıldan daha fazla zamandır faaliyetlerini sürdüren köklü firmalardır. Bu üreticilerin %75’i kadın ve erkek, %25’i ise sadece kadın iç giyim ürünlerinin üretimini gerçekleştirmektedir. Diğer E-alışveriş sitelerinde yer almak tüketicilere daha kolay ve hızlı ulaşmayı sağlamaktadır. Üreticilerin büyük çoğunluğunun web siteleri yabancı dillerde yayınlanmaması ile firmaların yurt dışı iş ilişkilerinin güçlü olmadığı sonucuna varılmıştır. İç giyim üreticilerinin E-pazarlamaya başlama nedenleri sıralamasında %87,5’i daha geniş kitlelere ulaşmayı birinci sırada, %87,5’i satış gelirlerini arttırmayı ikinci sırada ve %50’si yönetim politikaları nedeniyle E-pazarlamaya başlamalarının üçüncü sırada olduğu belirlenmiştir.

İç giyim üreticilerinin E-pazarlamayı hangi amaç için kullandıklarının sıralamasında %75’inin elektronik sipariş ve satış işlemleri amacını birinci sırada, %75’inin ürün tanıtımında ikinci sırada ve %37,5’inin tüketicilerin sorularını cevaplamayı üçüncü sırada amaçladıkları görülmüştür. İç giyim üreticilerinin E-pazarlamayı tercih nedenleri %62,5’inin daha çok tüketiciye ulaşma imkânı sağlamasını birinci sırada, %50’sinin mağazalarının bulunmadığı şehirlerdeki tüketicilere daha kolay ulaşma imkânı sağlamasını ikinci sırada ve %62,5’inin marka değerini arttırdığını düşündükleri için E-pazarlamayı üçüncü sırada tercih ettikleri görülmüştür.

İntimo Kadın İç Giyim E-Pazarlama

Kadın iç giyim üreticilerinin E-pazarlamayı tercih etmelerinin en önemli nedeni daha çok tüketiciye ulaşma imkânı sağlamasından kaynaklanmaktadır. İç giyim üreticileri için tüketicilere ulaşmalarının en kolay yolu markalarının satıldığı satış mağazalarıdır. Bununla birlikte kendi web siteleri ve E-alışveriş siteleri ile kendi web sitelerindeki E-alışveriş seçenekleri ile de tüketicilere ulaşmaya çalıştıkları görülmüştür.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.