THY'nin hedefi 20 milyon yolcu

THY'nin hedefi 20 milyon yolcu

THY Genel Müdürü Temel Kotil, yılbaşından bugüne kadar yolcu sayısında 9 milyonu yakaladıklarını, yıl sonunda 20 milyon yolcuyu geçeceklerini öne sürdü.

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, yılbaşından bugüne kadar yolcu sayısında 9 milyonu yakaladıklarını, yıl sonunda 20 milyon yolcuyu geçeceklerini belirterek, ''2003'te 10 milyon yolcu taşındığını hatırlarsak, 4 yıllık periyotta ikinci bir THY var'' dedi.

Temel Kotil, yaptığı açıklamada, network olarak hat açmada, yolcu sayısı temin etmede, pazara nüfuz etmede ve karlılıkta herhangi bir sorunlarının kalmadığını, ürün kalitesini artırmada iyi performans sergilediklerini ve bunu denetleyecek, takip edecek altyapıyı kurduklarını ifade etti. Önümüzdeki dönemde, yıl sonu hedefi olan 3,2 milyar dolar civarında ciro ve 20 milyon yolcunun katlanarak devam edeceğini dile getiren Kotil, şunları söyledi: ''Yılbaşından bugüne kadar neredeyse yolcu sayısında 9 milyonu yakaladık. Yıl sonunda 20 milyon yolcuyu geçeceğiz. 2003'te 10 milyon yolcu taşındığını hatırlarsak, 4 yıllık periyotta ikinci bir THY var.

3,2 milyar dolar civarında ciro, 20 milyon yolcu katlanarak devam edecek. Ancak katlanması için 3 yıl beklemek gerekiyor. Daha hızlı olamıyor. Yüzde 20-25 büyümek herhangi bir sektör için çok iddialı. Tahminim, bunun en azından önümüzdeki 5-6 yıl daha devam edeceği, THY'nin bir daha ikiye katlanacağı yönünde. Bugün ikinci bir THY'miz var.'' Kotil, bu büyüme hızıyla 3-4 yıl sonrasında 40 milyon yolcuya ulaşabileceklerine işaret ederek, ''4 yılda yüzde 20 büyüdük. Bunun devamı için herhangi bir engel görmüyorum'' diye konuştu.

''EN FAZLA ARTIŞ, DOĞU İLLERİ SEFERLERİNDE''

 THY Genel Müdürü Temel Kotil, THY olarak taşıdıkları yolcu dağılımının şu anda yurt içinde ve yurt dışında yüzde 50-50 şeklinde seyrettiğini, yurt dışındaki kar marjlarının çok daha yüksek olduğunu söyledi. Kotil, yurt içinde her şehre hem sabah, hem akşam gitmeyi hedeflediklerini belirterek, ''Doğu'daki sefer sayısı, yolcu sayısı yüzde 50'nin üzerinde artıyor. En fazla artış şu anda İstanbul'dan Doğu illerine yönelik yapılan seferlerde. Türkiye'de bizim bir günde taşıdığımız yolcu için, bin otobüs sefer yapıyor'' dedi. Servis kalitesinde iddialı olduklarını ve denetlenmesi gerektiğini ifade eden Temel Kotil, bununla ilgili ''gizli müşteri projeleri'' bulunduğunu ve kendileriyle bu konuda çalışan firmanın periyodik olarak her hafta acente ziyaretinden bilet almaya, call centerdaki çalışana kadar her şeyi izlediğini bildirdi. Kotil, ''Bunları takip ediyoruz. Bu da bizim için bir ölçek oluyor. İddiamız, yalnızca zamanında kalkan veya bagaj kaybetmeyen şirket olmak değil. Servis kalitemiz de iyi. Amacımız prestij ve kalite oluşturmak. Uçuş emniyetinde ve güven konusunda tarih yazıyoruz'' diye konuştu.

-SERVİS KALİTESİNE DOKUNMADAN TASARRUF-

THY Genel Müdürü Kotil, kar edip ucuz olabilmek için tasarruf yaptıklarına dikkat çekerek, ''Biz servis kalitesine dokunmadan, her taraftan tasarruf ediyoruz. Birçok hava yolu şirketi ikramdan veya servis kalitesinden kırparak tasarruf yapıyor. Biz aslında yönetim olarak şirketin 10 sene sonrasına yatırım yapıyoruz. Bunu yaparken ikramdan kırparak yapmamamız gerekiyor'' dedi.

Tasarrufu verimli çalışarak sağladıklarını anlatan Kotil, hostes ve hostlar ile pilotların uçuş programlarını yenilemek ve elemanların daha efektif kullanımı için yıllık 2 milyon dolar kira bedeliyle aldıkları yeni yazılımın kendilerine 11 milyon dolarlık tasarruf getirdiğini dile getirdi. Kotil, ayrıca tasarrufla ilgili çalışanların da fikirlerini aldıklarını ve yönetime iletilen 200 tasarruf fikrinden 4'üne ödül vereceklerini kaydetti



AA

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.