Milli Sporcunun Motor Tutkusu

Milli Sporcunun Motor Tutkusu

“Motosiklet benim yaşam kaynağım “ diyen milli motorcu Fırat Şahin motor sevdasını , başarılarını, insanların motosiklete bakış açısını ve Türkiye’de motosiklet kullanımın yaygınlaşması için neler yapılması gerektiğini anlattı.

Fırat Şahin- Milli Sporcu
Milli motosiklet sporcusuyum ve çocukluktan beri bu işin içindeyim.İlk başlarda motor benim için hobi amaçlıydı.Okuldan fırsat buldukça tatilerde  motosikletçiye gidip çalışıyordum.Üniversiteyi bitirdikten sonra  yarışlara girmeye başladım. Hem motorsikletehemde   işe   zaman ayırmakbenim için zor oluyordu. Bende ikisini birleştirdim ve şuanda profesyonelce yarışıyorum.Dünya ve Avrupa çapında birçok derecem var.İlk yarışıma 2003 yılında bir enduro  yarışı ile başladım.İlk ödülümü  yine 2003 yılında Manisa’da bir moto-cross yarışında aldım ve 3.oldum. Dört senedir Türkiye şampiyonuyum,dünya çapında enduro’dayirmialtıncıyım,indurao-enduro’da 21. ve Avrupa’da da ikinciyim.


MOTOSİKLET BENİM İÇİN YAŞAM BİÇİMİ
Motorsiklet üzerine milli sporcu  iki kişi var;birisi benim  diğeri deKenan Sofuoğlu’dur.Kenan bey  pistte yarışıyor bende of-road üzerinde  yarışıyorum.Ciddi sakatlıklar geçirdim;kaburgalarım ve bacağım kırıldı,kolumçıktı.Buna benzer birçok şey geçirdim fakat benim için motor yaşam biçimi.Motora binmediğim zaman hayatımdan çok büyük bir şey kaybetmiş olurum.

MOTOSİKLET BİR KÜLTÜRDÜR
Motosiklet bir kültürdür aslında.Örneğin yurt dışında gittiğimizde görüyoruz ki geçiş üstünlüğü yayadan sonra kesinlikle motosiklette. Fakat Türkiye’de motosikletin geçiş üstünlüğü  at arabasından sonra geliyor.Yurt dışındaki insanlarda inanılmaz bir motosiklet kültürü var.Böyle olunca da insanlar daha güvenli sürüşler yapıyorlar,motosiklete talep daha çok oluyor.Bu sayede trafikten zaman kazanıyosunuz bunun yanında otopark derdi yok.Türkiye’de ve özellikle İstanbul’da motosiklet kullanımının yaygınlaşması  gerekir.

MOTOSİKLETE “ŞEYTAN ARACI”GÖZÜYLE BAKILIYOR
Motosiklet pazarı yaklaşık 3-4 senedir bir büyüme gösterdi fakat hala insanlarda bir korku hakim.Motorsiklete “şeytan aracı“gözüyle bakılıyor.Bu yüzden motosiklet biraz daha geri planda kalıyor.Vergi oranları  aslında çok yüksek değil .Eğer araç olarak kulanacaksanız  çok yüksek cc’lere çıkmadığınız taktirde gayet uygun.Fakatcc’ler yükseldikçe fiyatlarda artıyor.Yurt dışında şehir içine girişlerde otoyol parası ödenmiyor  ve hatta vergi bile alınmıyor.Türkiye’de ise gişelerde motosikletlerde arabalar gibi ücret ödemek zorunda.Bu sorunlar giderildiği taktirde ilgi ve talepte artacaktır..Motosikletin geçiş üstünlüğü ve güvenliğine  yönelik ve motosikletin teşvik edilmesi açısından devletin çalışmalar yapması gerekir.

ŞİŞLİ’DE MOTOR KULLANILMALI
4-4,5 senedir  servis amaçlı açtığımız yeri  çoğunlukla garaj olarak kullanıyoruz.Burada yarışlara motorlarımızı hazırlıyoruz.Antrenmanlarımızı  Ayazağa  ormanında yapıyoruz ve orada yarış motorlarını tuttuğumuz bir garajımızda var.Başkanımızla görüşüp yukarıda ormanda bir parkur yapabiliriz.Onların planlarını yapıp dosyalarını hazırlayıp başkanımızla görüşüceğim.Şişli çok gelişmiş bir yer ve burada motor kullanılmalıdır.Bu sayede trafik yoğunluğu da hafifletilmiş olur.




HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.