İstanbul'da taksi ve taksicilik!

İstanbul'daki en son taksi plakası güncellemesi ve sınırlaması 1990 yılında İstanbul'un nüfusu 7,5 milyon iken yapıldı. Plaka sayısı 17.395 adet ile sınırlanıp bir kişiye sadece tek bir plaka verilmesi üzerine kurulmuştu sistem.

İstanbul Büyükşehir ilçe sınırları içindeydi. Yani, batıda Bakırköy doğuda ise Kartal ilçe sınırlarını kapsıyordu ve 25 ilçe vardı. Güngören, Avcılar, Bahçelievler, Bağcılar ve Küçükçekmece. Bakırköy İlçesine; Maltepe, Pendik ve Tuzla Kartal İlçesine bağlıydı.

İBB sınırları dışında kalan ilçelerin kendi yerel taksileri vardı. Henüz metro, metrobüs gibi toplu taşıma araçları da yoktu. İBB'nin az sayıdaki otobüslerini, halk otobüsleri, minibüs taşımacılığı destekliyordu.

Artık İBB sınırları il sınırları olmuş, mesafeler uzamıştır. 2021 yılına gelindiğinde; İstanbul'un nüfusu resmi olarak 16 milyon, geldisi gittisi ile 20 milyonu buldu.  İlçe sayısı ise 25’ten 39’a çıktı. Dolayısıyla ve kaçınılmaz bir şekilde taksi sayısının artık arttırılması gerekmektedir.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun 5 bin taksinin kiraya verileceği önerisi Bağcılar Oto Center'daki galericiler tarafından tepkiyle karşılandı. Nedeni gayet basit. Taksi plakası bir rant enstrümanı haline gelmiş, piyasa değeri 2,2 milyon TL'ye çıkmış ve bu rantı plaka tröstleri kaybetmek istemiyor.

Peki, halk taksi hizmetlerinden, taksi şoförlerinin mesleki eğitim ve davranışlarından tüketici olarak ne kadar memnun?

Tüketicinin %90’ının memnun olmadığını bizler İstanbul'da yaşayanlar olarak görüyoruz. Yapılan bazı araştırmalarda, yoğun saatlerde müşteri beğenmeme, yoğun trafiğe girmeme, kısa mesafeye gitmeme, sigara içme, yüksek sesle müzik dinleme gibi şikâyetler tespit edilmiş.

Avrupa'nın büyük şehirlerinde taksi şoförlüğü yapanlara sadece gideceğiniz yerin adresini söylemeniz yeterlidir, sizin yer tarifi yapmanıza gerek yoktur. İstanbul'da bırakın adresi birçoğu ilçenin yerini dahi bilmez. Taksi şoförü, mutlaka bir eğitimden geçip sertifika almalı, kendini idare edecek kadar İngilizce bilmeli (Zira her yıl İstanbul'a 12-13 milyon turist gelmekte), arabasını temiz tutmalı, kıyafetine standart getirilmeli, sosyal hakları korunmalı, çalışma süresi 8 saati geçmemeli ve sertifikası olmayanın taksi şoförlüğü yapamayacağı bir sistemin artık uygulanması gerektiğine inanmak istiyoruz.

Bilvesile ''8Mart Kadınlar Günü'' bütün kadınlarımız için kutlu ve mutlu olsun.

Tüm Şişlili dostlarıma sevgi ve saygılarımı iletiyorum…

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.