Termal turizm tanıtıma girdi

Termal turizm tanıtıma girdi

Kültür ve Turizm Bakanlığı Kapadokya, Güney Ege, Antalya, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine reklam filmi çektirecek.

Kültür ve Turizm Bakanlığı 2008 yılında her kültüre özgü farklı tanıtım kampanyaları yürütecek. Bugüne kadar Türkiye geneli ve İstanbul tanıtımına ağırlık veren bakanlık, Kapadokya, Güney Ege, Antalya, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri için de reklam filmi çektirecek.

 

Kültür ve Turizm Bakanlığı 2008 yılında Türkiye'nin yurtdışındaki tanıtımı için uygulayacağı yeni stratejileri belirledi. Daha önce Avrupa, ABD ve Rusya'da ağırlıklı olarak tanıtım kampanyaları yürüten bakanlık, dünyayı 10 bölgeye ayırdı. Çin ve Uzakdoğu gibi yeni gelişen pazarları da tanıtım kampanyalarına dahil eden bakanlık, 2008 yılında her kültüre özgü farklı tanıtım kampanyaları yürütecek. Bunun yanında 2008 yılında dünya televizyonlarında yayımlanmak üzere Türkiye'deki 5 turizm destinasyonunun reklam filmlerini çektirmeye hazırlanan bakanlık, bunun için ABD'li Markefxs firmasıyla anlaştı. Reklam filmlerinin görsel yönetmenliğini ise daha önce James Bond filmi olan Casino Royal'in ve Titanic'in görsel efekt yönetmenliklerini yapan Manuel Gonzales yapacak.

 

Bu yıl da Türkiye'nin tanıtımı için yaklaşık 120 milyon dolar bütçe ayrıldığını kaydeden Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Özgür Özaslan, Türkiye'nin yurtdışındaki tanıtımını bugüne kadar dünyayı 5 bölgeye ayırarak yaptıklarını söyledi. 2008 yılında ise bölge sayısını 10'a çıkardıklarını ve yeni ülkeler eklediklerini belirten Özaslan, "Bu bölgeler arasında Akdeniz ülkelerini kapsayan Güney Avrupa altında bir grup oluşturduk. İkinci grup olarak ABD, üçüncü grup olarak İngiltere, İskandinav ve Baltık ülkelerini belirledik. Dördüncü grubu Rusya, Doğu Avrupa ve Türk cumhuriyetleri oluştururken beşinci grup olarak ise gelişen bir pazar olan Balkanlar'ı belirledik. Altıncı bölgeyi Orta Avrupa ülkeleri, yedinci bölgeyi özel bir pazar olduğu için tek başına İsrail, sekizinci bölgeyi Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkeleri, dokuzuncu bölgeyi Çin ve onuncu bölgeyi de Hindistan ve Uzakdoğu ülkeleri oluşturdu" diyor. Özaslan, bu sayede her bölgenin insanını yakından tanıyan reklam ajansları ile çalışacaklarını söylüyor.

 

5 bölgeye tanıtım filmi

 

Öte yandan bugüne kadar sadece Türkiye geneli ve İstanbul için iki adet reklam filmi çektiren bakanlık, 2008 yılı tanıtımlarında bu konuda da bir değişikliğe gitti. Buna göre Kapadokya, Güney Ege, Antalya, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri için ayrı ayrı reklam filmi çektirmek için ABD'li Markefxs firması ile anlaştıklarını ifade eden Özaslan, sağlık turizmi ve termal kaynaklar konusunda da ayrı bir reklam filmi hazırlatacaklarını belirtiyor. Özaslan, "Bugüne kadar hep Türkiye genelini tanıttık. Ama artık Türkiye'yi destinasyon bazında tanıtmak istiyoruz. Bunun için yaptığımız ihale sonucunda reklam fimlerinin görsel yönetmenliğini Manuel Gonzales yapacak. Bu yönetmen daha önce Casino Royal ve Titanic gibi dünyaca ünlü filmlerde de çalışmış" dedi.

 

Reklam ekibinin ön keşif için Türkiye'ye geldiğini kaydeden Özaslan, "Bu ekip destinasyon bazında 5 ayrı reklam filmi hazırlayacak. Biliyorsunuz İspanya ve İtalya yıllardır destinasyon tanıtımı yapıyor. Bu nedenle artık özellikle Kapadokya ve Antalya'yı Türkiye'den bağımsız olarak lanse etmek istiyoruz. Yeni reklam filmleri kasım ayında hazır olacak" açıklamasını yapıyor.

 

İstanbul Belediyesi ile işbirliği

 

Kültür ve Turizm Bakanlığı bu yıl İstanbul için de ayrı bir çalışmaya imza atacak. Özellikle İstanbul turizminde son yıllarda yaşanan artış nedeniyle böyle bir karar aldıklarını belirten Özaslan, "İstanbul'un 2010 yılında kültür başkenti olması bu konuda daha titiz çalışmamızı gerektiriyor. İstanbul turizmde kendini ispat etmiş durumda. Antalya ile yarışıyor. Bu nedenle İstanbul'un tanıtımı için İstanbul'da bulunan kurum ve kuruluşlarla ortak bir toplantı yapacağız. Yeme-içme, alışveriş ile tarih ve kültür turizminden sanat ve eğlence mekânlarına kadar İstanbul'un her yönünü tanıtmak istiyoruz" diye konuşuyor.

 

Özaslan, reklam ajanslarının şartname almalarının sürdüğünü belirterek şunları söylüyor: "Şartname alanların sayısı gittikçe artıyor. Böyle bir rekabetin olması bizim için iyi. Hollanda'daki turizm ataşesi arkadaşımız yaklaşık 20'den fazla Hollandalı reklam ajansının şartname istediğini söyledi."

 

Reklam ajansı 10 Ekim'de belli olacak

 

Türkiye'nin yurtdışındaki tanıtımını yapacak ajansın belirleneceği ihale için reklam ajanslarının başvuruları 28 Eylül'de sona erecek. Bugüne kadar yerli ve yabancı birçok ajans şartname aldı. Şartname alan ajansların ön değerlendirilmesi 3-5 Ekim tarihlerinde Ankara'da turizm sektöründe faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşları temsilcileri ve akademisyenler tarafından oluşturulan ön değerlendirme kurulu tarafından yapılacak. Daha sonra elemeye kalan firmalar arasından 8-10 Ekim tarihinde Berlin'de yapılacak ihalede Türkiye'nin tanıtımını yapacak ajans belli olacak. Bakanlık 2008'de de geçen yıl olduğu gibi tüm dünyada tanıtımlara ocak ayının ilk haftasında başlamayı hedefliyor.

 

Öte yandan 2007'de Türkiye'nin yurtdışındaki tanıtım ihalesini ABD ve Avrupa pazarında Alman Sea ajansı kazanmıştı. Türkiye için ana slogan olarak "Welcome Home" kullanılmıştı. Billboard'larda ve afişlerde kullanılan resimlerde ise kollarını yana açan ve Türkiye'nin "T"sini oluşturan insan figürleri yer almıştı. Yaklaşık 120 milyon dolarlık bütçe harcanmıştı.

 

 

TANITIM YAPILACAK 10 BÖLGE

1. Güney Avrupa (Akdeniz ülkelerini kapsıyor)

2. ABD

3. İngiltere, İskandinav ve Baltık ülkeleri

4. Rusya, Doğu Avrupa ve Türk cumhuriyetleri

5. Balkanlar

6. Orta Avrupa ülkeleri

7. İsrail

8. Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkeleri

9. Çin

10. Hindistan ve Uzakdoğu ülkeleri

 

BAKANLIĞIN YENİ TANITIM PLANI

 

* Türkiye'nin tanıtımı için 120 milyon dolarlık bütçe ayrıldı.

* Dünyayı 10 bölgeye ayıran bakanlık yeni gelişen pazarları da tanıtım kampanyalarına dahil etti.

* Her kültüre özgü farklı tanıtım kampanyaları yürütülecek.

* Dünya televizyonlarında yayımlanmak üzere Kapadokya, Güney Ege, Antalya, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri olmak üzere 5 turizm destinasyonu için ayrı ayrı reklam filmi çekilecek.

* Sağlık turizmi ve termal kaynaklar konusunda da ayrı bir reklam filmi hazırlanacak.

* Yeme-içme, alışveriş ile tarih ve kültür turizminden sanat ve eğlence mekânlarına kadar İstanbul'un her yönü tanıtılacak.



HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.