
Mecidiyeköy Bilgisayar Pazarı Toplandı
Geçtiğimiz aylarda Mecidiyeköy’deki bilişim sektörünün büyük marketlerin gelmesiyle zor durumda kalıp kabuk değiştirmek zorunda kalmasının haberini yaptıktan sonra Mecidiyeköy bilgisayarcıları bir araya gelip komisyonlar halinde çalışarak dertlerini daha
Mecidiyeköy bilgisayarcıları büyük marketlerin pazarın büyük bölümünü kaplamış olmasından dolayı gazetemizin de girişimiyle sorunlarına çözüm aramaya başladı. Bu minvalde başlatılan ve üç ayda bir yapılacak olan istişare toplantılarıyla birlikte çalışmaların ne durumda olduğu oluşturulan komisyonlarca paylaşılacak. Açılış konuşmasını yapan ve istişare heyetinde yer alan Değişim Bilgisayar’ın sahibi Mahmut Cücük toplantının başında bir araya gelme nedenlerini açıklayarak herkesin elini taşın altına koyması gerektiğini vurguladı: “Burada olmamızın sebebi mevcut Mecidiyeköy piyasasını ilgi odağı haline nasıl getirebiliriz diye konuşmaktır. Bu, hepimizin ortak gayreti ile gerçekleşecektir. İlklerimiz belli. Niyetimiz bu minvalde birkaç gündem maddesini kaleme alıp birbirimizle paylaşmaktır.”
GÜNLÜK 15000$ CİRO
.jpg)
Ardından söz alan Ümit Erol ise Mecidiyeköy’ün bundan yaklaşık on yıl kadar önce durumunuözetleyerek esnafın geldiği noktayı işaret etti: “Kendi şirketimden yola çıkarak özetlemem gerekirse, bundan 10 sene öncesine satış tarafında beş masamız vardı ve dört tanesi satış yapıyor, biri muhasebeyle ilgileniyordu. Yetişemediklerini görüp bazı müşterilerle ben görüşürdüm. Diğer taraftan günlük 15000 $ cironun altına düştüğümüzde bugün pek iş olmadı diye düşünüyorduk. Şimdi sanmıyorum ki burada günde bu kadar ciro yapan olsun. Günden güne işlerimiz azaldı.
ÇEŞİTLİ ETKENLER VAR
Zaman zaman siz esnaf arkadaşlarla da görüştüğümüzde konuşurduk neden böyle işler azalıyor diye. Toptancılar marketlere destek veriyor, marketler de kampanya yapıyordu. Kredi kartına %0 komisyon yapamıyorduk. Çeşitli sebepler vardı ortada. Ayrıca benim gözlemlediğime göre insanlar Mecidiyeköy’de bir bilgisayar piyasası olduğunu bilmiyorlardı. Mecidiyeköy’ün bilinirliği de azaldı.
MÜŞTERİNİN BEKLENTİLERİ VAR
SORGULAMAZSAK UZAKLAŞIRIZ
Bizim elimizde bazı doneler olmazsa, bunları bilmezsek, sorgulamazsak, büyük marketlerin neden hala reklam yaptığını, kampanya düzenlediğini sorgulamazsak araştırmadan uzak kalırız. Bu rakamlar bu araştırmalar tamamen bilişim sektörü içinde yapılıyor. Belki de bunu bilgisayar sattığımız insanlar yapıyor. Sattığımız insanlar kadar kendi ürünlerimizi kullanmıyoruz. Alışveriş yaparken insanların %53’ü doğrudan fiyatı baz alır, onlar büyük marketlerin müşterisidir. Ama geri kalan ise bizim müşterimizdir. Mükemmel müşteri hizmeti isteyen insanların oranı %9, satış sonrası hizmete önem veren oran ise %14, güvenilirliğe önem veren müşteri kitlesi oranı %13. Hızlı ürün teslimatı da önemli. Biz bunu sağlayabiliriz. Dükkânımızda hiçbir ürün olmasa gelen 100 kişiden 10 kişiye hızlı tedarik ederek ürün satabiliriz. Evlerde %43 oranında internet var. Daha hala %57 oranında internet kullanılmıyor. Ve bu pazar için internet şirketleri birbiriyle çeşitli ortamlarda rekabet ediyor ve biz bu rekabet ortamında yine yokuz.”dedi.
MECİDİYEKÖY İÇİN WEB SİTESİ
Ümit Erol toplanma amaçlarının aynı olduğunu ve bu konuda bir şeyler yapabilmek için bir istişare heyeti oluşturulduğuna dikkat çekti. Bunun yanı sıra www.bilgisayarpazari.org adında bir sitenin tescil ettirildiğini ve sitede Mecidiyeköy piyasasıyla ilgili burada bulunan firmalarla ilgili bilgilerin yer alacağını belirtti.
BİRÇOK EKSİĞİMİZ VAR
Toplantıya katılan esnafların büyük bölümü söz alarak sorunlarını belirlemek ve çözüm bulabilmek adına konuştular. Mete Bilgisayar’dan Mete Özyoldaş da Mecidiyeköy bilişim sektörü olarak en önemli sorunlarının tanıtım ve reklam olduğunu vurgulayarak; “Senelerdir burada bir sürü bilgisayar firması var ama bilgisayarla uğraşan insanlar bile burada bir piyasa olduğunu bilmiyor. Ben bunu satış yaparken her seferinde lanse ediyorum. Adres verirken Mecidiyeköy bilgisayar piyasası diye belirtiyorum. Benim öncelik verdiğim konu bilgisayar piyasasının buradaki varlığının reklamı.”dedi.
Toplantının sonunda ucuz fiyat politikasının yanı sıra güven telkin etmeninde önemine vurgu yapıldı ve birlik olunduğu takdirde büyük marketlere de kafa tutulabileceğinin mesajı verildi.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.