'Kabak lastik' kaza nedeni

'Kabak lastik' kaza nedeni

Çukurova Üniversitesi'nde görev yapan Prof. Dr. Kadir Aydın, Türkiye'de 13 milyona yaklaşan motorlu kara taşıtından yaklaşık 2.5 milyonunun lastiklerinin, standartlara uygun olmadığını açıkladı.

Prof. Dr. Kadir Aydın, 'kabak' diye adlandırılan, diş derinlikleri azalmış ya da tamamiyle yok olmuş lastiklerin, özellikle kış aylarında kazaya davetiye çıkardığını belirtti.
 
Prof. Dr. Aydın, manevra kabiliyetini korumak ve fren emniyeti için lastik diş derinliğinin tüm araçlarda en az 3 milimetre olması gerektiğini, yasal zorunluluk olarak belirlenen 1.6 milimetreden aza indiğinde değiştirilmesinin öngörüldüğünü söyledi.
 
Aracın süspansiyonunu öncelikle lastiklerin sağladığını ve yoldan gelen kuvvetin lastik tarafından emildiğini belirten Prof. Dr. Aydın, rahat ve güvenli sürüş için, konunun mutlaka önemsenmesi gerektiğini söyledi.
 
Prof. Dr. Aydın, ortalama 50-60 bin kilometrede lastiklerin değiştirilmesi gerektiğine dikkati çekti:
 
"Lastik, aracın en önemli parçalarından birisi olmasına karşın, hak ettiği değeri göstermiyoruz. Toplum olarak, 'Gidebildiği yere kadar gitsin' diyoruz. Fren mesafesini uzatan, yakıt tüketimini artıran kabak lastikler, aynı zamanda her zaman için kaza nedenidir."
 
Prof. Dr. Aydın, iyi bir sürüş ve frenleme için dış yüzeyi ile stepne dahil tüm lastiklerin havasının mutlaka kontrol edilmesi gerektiğini belirterek, "Kabak lastikler, özellikle yağışlı havalarda direksiyon hakimiyetini tamamen sürücünün elinden alabilir" uyarısında bulundu.
 
Türkiye'de, temmuz ayı sonu itibariyle motorlu kara taşıtı sayısının 13 milyona yaklaştığını ifade eden Prof. Dr. Aydın, "Bunlardan yaklaşık 2.5 milyonunun lastiklerinin diş derinliği, kabak olarak nitelendirilen, standart ölçülerin dışındadır" dedi.
 
Prof. Dr. Aydın, diş derinliğinin yanı sıra balonlama yapan ya da çatlayan lastiklerin de değiştirilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.