İstanbul otelleri Avrupa 2. oldu

İstanbul otelleri Avrupa 2. oldu

Deloitte'un 140 ülkede 420 değişik pazarda yaptığı HotelBenchmark Araştırması'na göre İstanbul, konaklama gelirleri artışında Avrupa ikincisi oldu

Deloitte'un 140 ülkede 420 değişik pazar üzerinde yaptığı ve toplam 7 bin 200 otelin performanslarını değerlendirdiği HotelBenchmark Araştırması'nın 2007 yılı ilk altı aylık sonuçları açıklandı. Araştırma sonuçlarına göre İstanbul, konaklama gelirleri artışında Avrupa ikincisi oldu. Avrupa’da oda fiyatları ilk 6 ayda yüzde 6,8 arttı. 


Danışmanlık şirketi, Deloitte, dünya genelinde yaptığı "otellerin oda başına sağladıkları gelir" araştırmasında İstanbul Avrupa'da ikinci sırayı aldı. Araştırmaya göre, bu yılın ilk altı ayında İstanbul'daki otellerin oda başına sağladıkları gelir yüzde 26 oranında artış gösterdi.

 

Açıklamada, İstanbul'un konaklama gelirlerinde Avrupa'da en yüksek artış yaşayan ikinci kent olduğu, bu artışta şehrin ev sahipliği yaptığı çeşitli etkinliklerin yanı sıra Türkiye'nin son dönemde daha çok kültür, sanat amacıyla ziyaret edilen bir ülke konumunda olmasının rol oynadığı belirtildi.

 

İstanbul’un oda başına ortalama gelirini yüzde 26 artırmasında, kentte düzenlenen çeşitli sportif ve kültürel etkinliklerin, fuar ve festivallerin yanı sıra, Türkiye’nin kültür ve sanat ülkesi olarak konumlandırmasının da etkili olduğu vurgulandı. Deloitte’un araştırmasında yer alan Dünya Turizm Örgütü’nün (UNWTO) verilerine göre, 2007 yılbaşından Mayıs ayına kadar geçen sürede Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısında yüzde 16’lık artış yaşandı. Avrupa'da Valencia birinci olurken, Moskova 3. sırada yer aldı.

 

‘Türkiye artık kültür ve sanat ile turist çekiyor’

       

Deloitte Türkiye Stratejik Planlama, İş Geliştirme ve Pazarlama Ortağı M. Sait Gözüm, Avrupa'da çok fazla önemli spor organizasyonu olmamasına rağmen gelirlerde güçlü bir artışın yaşandığına dikkati çekerek,  İstanbul'un bu alanda iyi bir mücadele ortaya koyduğunu vurguladı. Gözüm, şu değerlendirmede bulundu:


“İstanbul, sürdürülen tanıtım kampanyaları ve düzenlenen uluslararası kültür sanat etkinlikleri sonucunda gittikçe daha önemli bir çekim merkezi haline geliyor. 2010'da İstanbul'un Avrupa Kültür Başkenti olmasıyla bu ilginin doruğa çıkacağını tahmin ediyoruz. Ayrıca politik ve ekonomik istikrar, iç turizmin gelişmesi, Türk Lirası'nın, avro ve dolar karşısında değer kazanması, uluslararası alanda Türkiye'nin bilinirliğinin artması gibi faktörler de Türkiye'nin bu artışı yaşamasına katkı sağlamaktadır.


TURKIYE TURİZM,





HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.