Gel de Kurtuluş'ta adres bul

Gel de Kurtuluş'ta adres bul

Kurtuluş’ta kapı numaraları yenilenmiş ama çoğu kimse evinin önündeki numaralardan hangisinin geçerli olduğunu bilmiyor. Hal böyle olunca bir türlü doğru adresi bulamayan kargo şirketleri ve çalışanları hayatından bezmiş. Bölgeye gelen paketler geri dönüy

KURTULUŞ’ta sorunlar bir türlü bitmek bilmiyor. Trafik, yol- bakım çalışmaları, çöp sorunu derken kapı numaralarında yaşanan problemler de listeye eklenince Kurtuluş’ta yaşam iyice zorlaşmaya başladı. Aynı apartmana verilen farklı numaralar, özellikle de adres bulmaya yönelik işleri olan meslek erbabını zor durumda bırakıyor. Şişli Gazetesi, sorunu anlamak için MNG Kargo yetkilileri ve hayatını yaya kurye olarak kazanan Adil Eskiciler ile görüştü. 

KARGO GERİ DÖNÜYOR 
Kurtuluş MNG Kargo’da müşteri temsilcisi olarak görev yapan Suzan Aydoğar, gazetemize verdiği röportajda kapı numaralarının farklı olmasının pek çok sorunu beraberinde getirdiğini söyledi. Aydoğar, sorunun gönderici ya da alıcının adresi bilmediği zamanlarda yaşandığını belirterek, “Örneğin gönderici bir kargo gönderdiği zaman bize eski numarasını söylüyor ve biz o numarayı arıyoruz. Alıcı o numarayı kabul etmiyor ve bize farklı numara söylüyor. Kurye adrese gidiyor ve ulaşamıyor, ardından tekrar kargoyu şubeye getiriyor. Biz sistemdeki kuralları uyguladığımızdan dolayı ikinci kez kargoyu götürme şansımız da olmuyor. Bu da bizim için sorun teşkil ediyor. Yeni numarayı koyduktan sonra eski numarayı tamamen kaldırmaları gerekiyor. Bu konu kargo şirketi olarak bizim sürekli gündemimizde’’ dedi.


‘İLK SUÇLANAN BİZİZ’

MNG Kargo’da birim yöneticisi olarak çalışan Serkan Şayan’a göre kapınumaralarındaki sıkıntı, işlerini yapmalarındaki en büyük engel. Kargo iade edildiğinde müşterilerinin çok büyük stres yaşadığını söyleyen Şayan, şunları söyledi: “Bizim pek çok kargomuz sokaklara ve evlere geliyor. Teslimata gidildiği zaman alıcı şahıs ya eski kapı numarasını veriyor, ya da doğru numarasını bilmiyor. Dolayısıyla bazı adreslere 2-3 kez gitmek durumunda kalıyoruz. Bazı adreslerde ise sonuç alamadan geri dönüyoruz. Dolayısıyla müşteri memnuniyetsizliği oluyor. Zaman kaybı yaşıyoruz. İşleyişimiz birçok yerde aksıyor. Bir müşteriyi bulamadığımızda eğer kargonun üzerinde herhangi bir telefon bilgisi yoksa üç gün sonra o kargoyu iade etmek zorunda kalıyoruz. Müşteri de 4-5 gün sonra kargosunu almaya geldiğinde tatsız durumlarla karşılaşıyoruz. Müşteri kargosunun geri gittiğini duyduğu zaman psikolojisi alt üst oluyor. İlk önce suçlayacağı kişi de siz oluyorsunuz. Birçok sokakta, caddede eski ve yeni numara kargaşası var. Pek çok insan da daha ev numarasını, adresini bilmiyor. “


‘SİSTEMSİZLİĞİN ÖNÜNE GEÇİLSİN!’ 
Kurtuluş, Dolapdere ve Feriköy’de yıllarca yaya kuryelik yapmış emekli Adil Eskiciler ise önce halkın kuryeye bakış açısının çok kötü olduğundan daha sonra da insanların ‘ bomba var! ’ diye çantasına kuşkuyla yaklaştıklarından yakındı. Ama söz dönüp dolaşıp kapı numaralarındaki farklılıklara geldiğinde yanındaki binayı gösteren Eskiciler, örneklerle sorumuzu yanıtladı: “Mesela önünde durduğumuz binanın üzerinde hem 149, hem 111 yazıyor. Eski numara 149, yeni numara 111. Bana göre her iki numarayı da 149 yapıp karışıklığın önüne geçilmesi gerekiyor. Biz bir evrağı iki sefer götürüp getiriyoruz o adresi bulabilmek için. En büyük sıkıntımız yaya kuryeler olarak bu. Özellikle Kurtuluş semti adres bulma konusunda çok karışık bir yer. Örneğin gönderen adam evrağın üzerine 149 diye yazıyor. Şimdi ara da bul

bu 149 numarayı. Bu numara bize yeni sisteme göre mi yoksa eski sisteme göre mi verildi, bilmiyoruz. Bu sistemsizliğin önüne geçilmesini istiyoruz. Eğer varsa böyle bir imkan, kapı numaralarının acil düzeltilmesini istiyoruz.”

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.