fORMULA 1

fORMULA 1

İki yılda 15 milyon dolar zarar eden pistin gelirlerini artırmaki için Formula 1'in patronu Bernie Ecclestone, ücretsiz bilet konusunda titiz davranıyor

Dünyada en çok izlenen organizasyonlardan Formula 1 Grand Prix, 24-26 Ağustos tarihleri arasında İstanbul'da yarışseverlerle buluşuyor. 

İstanbul Park pistinin işletmesini yıllık KDV hariç 3 milyon dolara devralan Formula 1'in patronu Bernie Ecclestone, ücretsiz bilet konusunda titiz davranıyor. Pistin sahiplerinden İstanbul Ticaret Odası ve Odalar ve Borsalar Birliği'nin meclis üyeleri, geçmiş yıllarda kendilerine verilen iki VIP bileti ile yarışları izliyordu. Buna son veren Ecclestone, üyelere 330 YTL değerindeki Silver biletlerden gönderdi. 5 bin seyirci kapasiteli VIP tribünün biletleri ise 2 bin Euro'dan satılmaya başlandı. Uygulamanın, iki yılda 15 milyon dolar zarar eden pistin gelirlerini artırmaya yönelik olduğu belirtiliyor.

 

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İl Özel İdaresi'nin ortak olduğu Motor Sporları Organizasyon AŞ'nin işlettiği İstanbul Park'ın yıllık zararı 15 milyon doları bulunca pisti işletmesi için şirket arayışına girildi. Uzun süren arayışlar sonucu pistin işletmesi geçen nisanda 2021 yılına kadar Formula 1'in patronu Ecclestone'a devredildi. Ecclestone'la birlikte pistin işletme anlayışı da değişti. İşletmeyi Ecclestone'un sahibi olduğu İstanbul Park Anonim Şirketi yapıyor.

Formula 1'in Türkiye'de ilk düzenlendiği yıl olan 2005'te 183 bin kişinin izlediği İstanbul Grand Prix'sini geçen yıl 130 bin kişi seyretmişti. Seyirci ve hasılat sayısındaki düşüşü önlemek için tanıtım atağına giren İstanbul Park AŞ, bir taraftan da tasarrufa yöneldi.

Geçtiğimiz yıllarda 5 bin kişilik kapasiteye sahip VIP tribünü biletleri İTO ve TOBB üyelerine ücretsiz veriliyordu. İki VIP kuleden 1.500 kişilik kapasiteye sahip olanında İTO meclis üyeleri ağırlanıyordu. Bu uygulamaya son veren Ecclestone, oda üyelerine fiyatı 330 yeni lira olan Silver bilet göndermekle yetindi. Ayrıca vali yardımcılarına da VIP bilet verilmedi. Ecclestone'un uygulamasından medya mensupları da etkilendi. Geçtiğimiz yıllarda pisti işleten İstanbul Ticaret Odası ve Odalar Birliği yöneticileri medya kuruluşlarının temsilcilerine yarışları birlikte izlemek için VIP bilet gönderiyordu.

İstanbul Park AŞ bu yıl medyaya VIP ve diğer tribün biletlerinden ayırmadı. Formula 1'i haber için takip edecek medya mensupları akredite olarak yarış alanına girebilecek. VIP biletler yurtdışı ve yurtiçindeki zengin yarış meraklılarına 2 bin Euro'dan başlayan fiyatlarla satılmaya başlandı. Ana tribünlerin bilet fiyatlarına da yüzde 10-15 oranında zam yapıldı. Örneğin, geçen sene 580 yeni lira olan Super Gold kombine bilet fiyatı bu yıl 650 yeni liraya, 75 yeni liradan satılan yeşil alan bilet fiyatları 90 yeni liraya çıkarıldı. 2005 ve 2006'da yarışların İstanbul ayağını Romanya, Bulgaristan gibi komşu ülkelerden günübirlik arabalarıyla gelen çok sayıda yarışsever seyretmişti. Bu durumu değerlendiren Ecclestone, buralarda tanıtım atağına kalktı. Bulgaristan, Yunanistan, Romanya, Polonya'da televizyon gibi reklam mecralarını kullanan Formula'nın patronu, yarışseverleri İstanbul Grand Prix'sini izlemeye davet ediyor.

İstanbul Park Organizasyon Genel Müdürü Can Güçlü, İstanbul Grand Prix'sinin üç gününde 150 bin seyirciyi ağırlamayı hedeflediklerini belirtiyor. Yurtdışından seyirci çekilmesinde acentelerin yanı sıra Bernie Ecclestone'un da gayret gösterdiğini ifade eden Güçlü, yurtiçi satışları da Biletix kanalıyla yürüttüklerini dile getirdi. Gold 1 biletlerinin tükenmek üzere olduğunu, diğerlerinin de satışının yoğun bir şekilde devam ettiğini vurgulayan Güçlü, "Bu yıl Formula 1 yarışları çekişme içinde geçiyor. İstanbul Grand Prix'sinde alınacak sonuçlar yarışların toplamına da önemli ölçüde etki edecek. Yurtdışından 20 bin civarında seyirci bekliyoruz. Yurtiçinde de ilgi geçtiğimiz yıla oranla daha fazla." dedi.

 

Yurtdışından ilgi azaldı, umut son dakika rezervasyonlarında

 

Formula 1 biletlerini yurtdışına pazarlayan seyahat acentelerinin gerçekleştirdikleri satışlar geçen seneye oranla daha düşük kaldı. Biletlerin yurtdışı satış organizasyonunu yapan Turizm Seyahat Acentaları Vakfı yetkilileri 2006'da seyahat acenteleri kanalıyla yurtdışında 3 bin 500 bilet satıldığını, bu yıl bu rakamın 1.500'e düştüğünü belirtiyor. Vakıf yetkilileri düşüşün sebebini şöyle açıklıyor: "Pistin işletmesi nisan ayında el değiştirdi. Bu durum acenteleri de olumsuz etkiledi. Biz bilet satışlarına mayısın sonunda başlayabildik. Geçen sene aralık ayında biletler satışa çıkmıştı. Formula 1'de son dakika rezervasyonları yaygın. Bu yıl aynı durum söz konusu olabilir." Formula biletleri internette de açık artırma usulü satılıyor. Gittigidiyor.com'da şu ana kadar en yüksek 300 yeni lira teklif edilen Gold tribün biletinin satışı için 8 günlük açık artırma süresi daha var. Hemen bilet almak isteyenlerin 700 yeni lirayı gözden çıkarması gerekiyor. İki kişilik kombine Bronz tribün bilet fiyatı için yapılan açık artırmada ise fiyat 300 yeni liraya kadar çıktı. Kredi kartına taksitli ödeme seçeneği sunulan biletler müşterilere kargoyla teslim edilecek.




HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.