Divan’ın franchise macerası bitti

Divan’ın franchise macerası bitti

Divan, bundan böyle pub, brasserie ve kafeteryaları için franchise vermeyecek.

Divan, bundan böyle pub, brasserie ve kafeteryaları için franchise vermeyecek. Mevcut işletmelerle anlaşmasını yenilemeyen grubun, şimdilik sadece Atatürk Havalimanı şubeleri franchise olarak işletiliyor...

KOÇ'UN 50 yıllık markası Divan, uzunca bir süredir yeniden yapılanıyor. Daha önce restoran, pastane ve kafeterya ve pub gibi alanlarda franchise yöntemiyle büyüyen grup, şimdi bu stratejisini tamamen değiştirerek, mekanları doğrudan kendi açma kararı aldı. Bu karar çerçevesinde de daha önce franchise olarak açılan Divan Pub'larda işletmecilerle yapılan anlaşmalar sona erdirildi.

Divan Grubu, İstanbul'daki Anadoluhisarı, Ataşehir, Erenköy, Elmadağ, Kuruçeşme, Maslak ve Mecidiyeköy Divan Pub'ları kendi işletiyor. Balmumcu ve Gayrettepe'deki pub'larda ise işletmecilerle yapılan franchise sözleşmesi sonlandırıldı. Halen sadece Atatürk Havalimanı'ndaki iki tane Divan Pub franchise şeklinde işletiliyor...

Divan, otelcilikte de bir süredir yeni bir strateji uyguluyor. Ağırlığı şehir otelciliğine veren grup, yurtiçi ve yurtdışındaki önemli şehirlerde yaygınlaşmayı planlıyor. Halen 6 oteliyle hizmet veren Divan, 2012 yılına kadar bu sayıyı 12'ye çıkarmayı hedefliyor.

Divan Pazarlama Müdürü Bade Tomruk, büyümede önceliği şehir otelciliğine vereceklerini, yiyecek-içecek markalarından Divan Pub ve Divan Brasserie'lerde ise stratejinin daha kontrol edilebilir bir alana çekildiğini ifade ediyor. Tomruk, bu yeni stratejiyi şöyle özetliyor:

“Divan Pub ve Brasserie'lerde daha önce franchise yoluyla büyüyorduk. Ancak yeme-içme gibi bir kontrol ve denetimin zor olduğu bir alanda bu şekilde büyümeye son vermenin gereğine inandık. Bunun asıl sebebi, Divan gibi güçlü ve güvenilir bir markanın sadece markanın sahipleri tarafından temsil edilmesi gereğiydi. İçinde bulunulan sektörün gereği müşteri memnuniyeti, güvenliği ve güveni büyük önem taşıyor.”

Bade Tomruk, yeni strateji çerçevesinde artık franchise verilmediğini, süresi dolan anlaşmaların da yenilenmediğini anlatıyor.

2010'DA 80 ŞUBESİ OLACAK
Divan Grubu'nun şehir otelciliğine ağırlık vermesi, yeme-içme konseptinde küçüleceği anlamına gelmiyor. Tomruk, aksine eskisine göre daha da iddialı olacaklarını vurguluyor. Ardından da grubun bundan sonra izleyeceği büyüme stratejisini şöyle özetliyor: “Pub adıyla pek çok yerde şube açmak yerine, marka kimliğinin hakkını vererek; kaliteli ekibimizle, yüksek profilli müşterilere sahip seçkin lokasyonlarda varlık göstermeyi planlıyoruz.”

Divan Grubu bünyesinde halen 6 Divan Pub, 3 Divan Brasserie, 27 Divan Express fırın, 10 da Divan Kafeterya faaliyet gösteriyor. Grubun Rusya'da da 8 fırını ve 1 brasserie'si var. DVN markalı çikolatalar, yukarıda saydığımız mekanların yanı sıra başta Migros olmak üzere marketler de satılıyor.
Divan Grubu, 2010 yılına kadar pub, kafeterya ve brasserie sayısını 80'e ulaştırmayı hedefliyor.

Para

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.