
Chevrolet’nin 'retro’su 2008’de
Amerikalı üreticinin kendi pazarından sonra Avrupa’da da satışa sunacağı “retro” tasarımlı HHR, 2008 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’ye getirilecek
Chevrolet Avrupa, hesaplı modellerle donattığı yelpazesine Captiva’dan sonra ilk kez Amerika üretimi bir araç eklemeye karar verdi. Eski modelleri anımsattığı için Chrysler PT Cruiser ve Volkswagen Beetle gibi “retro” olarak nitelenen HHR, 2008 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’de de satılmaya başlanacak.
Yaklaşık 2 yıl önce Amerika’da piyasaya çıkan ve şimdiye kadar 200 binin üzerinde satış rakamına ulaşan HHR, General Motors’un eski tasarımlardan esinlenen modellere verdiği yanıtlardan biri oldu. Chevrolet Corvette’in yanı sıra SSR gibi modellerin ardından gelen HHR, ticari versiyonu bile üretilmiş olan bir araç.
C sınıfı deniliyor
Dodge’un Avrupa’da Caliber ve Nitro gibi Amerika üretimi modellerle başlattığı atağa karşılık vermeyi amaçlayan Chevrolet, bu amaçla orta sınıf olarak nitelediği HHR’ı seçmiş.
Golf, Astra gibi Alman, Nissan Qashqai gibi Japon rakiplerle mücadele edecek olan HHR, tam anlamıyla 1950’lerin tasarım anlayışının modern bir uyarlaması konumunda. Nitekim o yıllarda Chevrolet’nin çıkardığı popüler Suburban modeolinden esinlenilen tasarım, yuvarlatılmış hatlar taşıyor. Geniş krom ızgara, şişkin çamurluklar, büyük boyutlu motor kaputu, kapı altı basamağı gibi ayrıntılar 1950’lerin Suburban modelinden alınan unsurlar.
Küçük bir ayrıntı daha... HHR’ın tasarımını yapan Brian Nesbitt, aynı zamanda onun rakibi konumundaki PT Cruiser’ın da yaratıcısı.
Dizeli olmayacak
Güçlü ve iri görünümüne karşın Türkiye’de de satılan Lacetti Station’dan kısa olan HHR, bu arada sanıldığının aksine 4x4 değil, sadece önden çekişli.
İç mekânı tüm bu “retro” detaylara karşın tamamen modern çizgilere sahip. Plastik ağırlıklı malzemeyle oluşturulan iç mekânın modern olarak tasarlanması tamamen “zıtlıklar” teorisinden kaynaklanıyormuş. Yani 50’lerin dış tasarımına ve 2000’li yılların modern iç mekânına sahip olması istenmiş.
Avrupa ve tabii ki Türkiye’de sadece dört silindirli 2.4 lt 177 HP’lik Ecotec serisi benzinli motorla satılacak HHR, hem manuel hem de otomatik vites seçeneğine sahip. Türkiye’de ise sadece otomatik vites ve üst donanım seçeneğiyle satılıyor olacak. Chevrolet, bu aracın dizel versiyonunu şu aşamada hiç düşünmemiş. Ancak dört silindirli oluşu, motorun yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamış.
GM Türkiye yetkilileri aracın muhtemel fiyatı hakkında kesin bir bilgi vermezken, 70 bin YTL civarında olması bekleniyor.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.