Boğaz'a Uygarlıklar Köprüsü

Boğaz'a Uygarlıklar Köprüsü

Marka Danışmanı Murat Şaylan, İstanbul'un kültür başkentliği ve özellikle Türkiye'nin markalaşması yolunda "Uygarlıklar Köprüsü" önerisini getirdi.

Stratejik Pazarlama ve Marka Danışmanı Murat Şaylan, İstanbul'un kültür başkentliği ve özellikle Türkiye'nin markalaşması yolunda  "Uygarlıklar Köprüsü" önerisini getirdi. 

 

Çocukluk yıllarından beri "Neden bizim de Eyfel Kulesi gibi, Özgürlük Anıtı gibi dünyaca tanınan bir anıtımız yok," diye düşündüğünü dile getiren Şaylan, dünyanın 7 harikasından biri olacak, Türkiye’yi hemen akıllara getirecek, çok turist çekecek bir çözüm bulduğunu bildiriyor: Boğaz'ın üstüne devasa bir köprü-heykel dikmek; bir ayağı Avrupa’da, diğer ayağı Asya’da...

 



Köprü-heykelin kod adını “Uygarlıklar Köprüsü” koyduğunu söyleyen Şaylan, önerisini şu şekilde açıklıyor:

 

"Uygarlıklar Köprüsü Boğaz'ın tam üstünde, dört veya altı ayakla karaya basan bir yapı olmalı.

 

Ayaklarında asansörler olan döner dairede yüzlerce restoran, cafe ve eğlence yerleri yer almalı.

 

Buralarda, muhteşem Boğaz ve İstanbul manzarası eşliğinde yemek yiyebilir, keyifli dakikalar geçirebilirsiniz.

 

Dünyadaki herkesin böyle bir manzara eşliğinde yemek yemek isteyeceğini düşünüyorum.

 

Üstelik Uygarlıklar Köprüsü sayesinde bir ayağın bulunduğu bölgeden başka bir ayağın bulunduğu bölgeye (raylı veya teleferik benzeri bir sistemle) geçebilirsiniz.

 

Yani 'Uygarlıklar Köprüs'ünü ulaşım amaçlı da kullanabilirsiniz. Dünyada bir eşi olmayan böyle bir yapı tüm dünyanın ilgisini çeker diye düşünüyorum."

 

Herkesi Türkiye’nin markalaşması için düşünmeye davet Şaylan, sözlerine şunları ekliyor.

 

"Marka değerimizi ve imajımızı geçmişimiz ve bugünümüzle yükseltemediysek, parlatamamış olsak bile belki de şimdi düşüneceğimiz ve gerçekleştireceğimiz fikirlerimizle markalaşacağız."

 

Murat Şaylan Kimdir?

 

İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, İngilizce İktisat Bölümü mezunu olan Murat Şaylan, Türkiye'nin seçkin ajanslarında (TerraNova, İvme, Klan, Cenajans, Sportsnet) önemli görevler (Reklam Yazarı, Stratejik Planlamacı, Müşteri Temsilcisi ve Yaratıcı Yönetmen) üstlendi. İş dünyamızın lider markaları için reklam kampanyaları, PR çalışmaları, direct marketing projeleri, etkinlikler ve sponsorluk uygulamaları yürüttü.

 

Sekiz yıllık reklamcılık deneyimi sırasında çeşitli ödüller kazanan ve sektör dergilerinde yazıları yayımlanan Şaylan, 1999 yılından beri şirket yöneticilerine, ajans çalışanlarına, üniversite ve meslek kursu öğrencilerine, tamamen kendi üretimi olan eğitimler vermektedir.

 

Referans Noktası Pazarlama ve Marka Danışmanlığı Kurucu Başkanı Murat Şaylan, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu'nda sektör temsilcisi olarak Pazarlama dersleri vermektedir.



HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.