Boğaz geçişi 4 dakika olacak

Boğaz geçişi 4 dakika olacak

İstanbul Boğazı geçişini 4 dakikaya düşürecek olan ve saatte 70 bin yolcu taşıyacak Marmaray'ın 2011'de bitirilmesi planlanıyor.

Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın deneme seferlerine 2010 yılında başlanacağını kaydettiği projede, tünel açma çalışmaları devam ederken, aynı zamanda deniz dibine batırılacak 11 tüp tünelden 2'sinin batırılma işlemi gerçekleştirildi. 135 metre uzunluğunda, 15 bin ton ağırlığındaki tüpler, 30 santimetre kalınlığında conta ve vakumla birbirine bağlanarak izolasyonu sağlandı.


Bundan sonra, 2 ayda bir yeni bir tüpün denize batırılması öngörülüyor. Projenin en önemli ayaklarından bu iş tamamlandığında ise Boğaz geçişi boyunca bin 387 metre uzunluğunda tüp-tünel batırılmış olacak. Projeyle, tarihi yarımadada araç trafiğinin etkileri azaltılacak, ulaşım sorununa uzun süreli çözümler getirilecek. Tarihi ve kültürel çevrenin korunmasına katkı sağlanırken, Boğaz'ın hiçbir kesitinde değişikliğe yol açmayacak proje, Yenikapı'da İstanbul Metrosu, Aksaray-Havaalanı hafif raylı sistemi ve Esenler-Bağcılar hafif raylı sistemine, Sirkeci'deki Eminönü-Zeytinburnu tramvayına, Bakırköy'de Bakırköy-Avcılar-Beylikdüzü raylı sistemine, Kadıköy'de Kadıköy-Kartal metrosuna ve Üsküdar'da Üsküdar-Ümraniye tramvayına entegre edilecek. Bu sistemle, Sabiha Gökçen ve Atatürk havalimanlarına da hızlı, konforlu ve güvenilir bir toplu taşıma sistemi sağlanmış olacak.

 

Gebze-Halkalı arası 1,5 saat olacak

 

Proje, Gebze'den Halkalı'ya kadar İstanbul'un 2 uç noktasını birleştirecek 77 kilometre uzunluğunda bir raylı sistem ortaya çıkarak bu mesafeyi 1,5 saate düşürecek. Proje gerçekleştiğinde akşam ve sabah olmak üzere trafiğin yoğun saatlerinde 2 dakikada bir sefer düzenlenerek, trafik yoğunluğuna ve 2 yaka arasında ulaşım problemine rahatlama getirilecek. İstanbul'daki banliyö hatları da yüzeysel metroya dönüştürülecek. Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının 36 istasyonu yenilenirken, demiryolu hat sayısı 3'e çıkarılacak. Finansmanı Japonya Uluslararası İşbirliği Bankası JBIC ile yapılan kredi anlaşmasıyla sağlanan projede sistemin uzunluğu 13 bin 558 metre, su yüzeyinden derinliği 60 metre olacak. Marmaray, bu derinlikle 'dünyanın en derin batırma tüneli' unvanını alacak.




HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.