Ankara-Konya hızlı trenle 75 dakika

Ankara-Konya hızlı trenle 75 dakika

Türkiye'nin ikinci hızlı tren hattı niteliğini kazanacak Ankara-Konya Hızlı Tren Projesinde altyapı çalışmalarında hızlı ilerliyor. 2 etaplı proje 2009'da tamamlanacak.

Türkiye'nin ikinci hızlı tren hattı niteliğini kazanacak Ankara-Konya Hızlı Tren Projesinde altyapı çalışmalarında hızlı ilerleme kaydedildi. Projenin ikinci etabında yüzde 83, ilk etabında ise yüzde 18 oranında altyapı çalışmaları bitirildi.

TCDD Genel Müdürlüğü yetkililerinden alınan bilgiye göre, Ankara-Konya arasındaki proje iki etaptan oluşuyor. Polatlı'dan başlayan hattın ilk 100 kilometresi birinci etap, 100-212 kilometreleri arası ise ikinci etap olarak projelendirildi. Hattın 2006 yılında başlayan ikinci etabındaki altyapı çalışmaları yüzde 83 oranında tamamlandı. Polatlı'dan itibaren ilk 100 kilometrelik birinci etabında ise altyapı çalışmaları yüzde 18 oranında bitirildi. Hattın yapımı için uygun malzeme ocaklarının bulunmasındaki gecikmelerden dolayı projede zaman kaybedilirken, karayolları ile kesişen noktalardaki revizyonlar nedeniyle de projede süre uzatımına gidileceği belirtildi.

Projenin ikinci etabındaki altyapı çalışmalarının Ağustos ayında bitirilmesi öngörülmüştü. TCDD Genel Müdürlüğü, ayrılan ödeneğin, projedeki revizyon nedeniyle artırılması gerektiğinden yeni bir Yüksek Planlama Kurulu (YPK) Kararı alınması amacıyla Devlet Planlama Teşkilatına bir yazı gönderdi. YPK Kararı doğrultusunda projenin ilave işleri ihale edilerek, gerçekleştirilecek.

 -ÜSTYAPI İŞLERİ İHALE EDİLDİ-

Bu arada, travers ve rayların döşenmesi, elektrifikasyon ve sinyalizasyon işlerini içeren üstyapı ihalesi ise 20 Mart 2007 tarihinde gerçekleştirildi. TCDD Genel Müdürlüğü, ihaleyle ilgili değerlendirmelerini sürdürüyor. İhalenin karara bağlanmasının ardından üstyapı işlerinin 18 ayda tamamlanması planlanıyor. Ankara-Konya Hızlı Tren Projesi'nde altyapı çalışmalarının 2008 yılında, projenin tümünün ise 2009 yılında tamamlanması hedefleniyor. Projenin hayata geçirilmesiyle Ankara-Konya arasında ulaşım 1 saat 15 dakikaya inecek. Projenin altyapı çalışmaları kapsamında, 27 milyon metreküp kazı, 13 milyon metreküp dolgu, 6 adet köprü, 26 üstgeçit, 58 altgeçit, 129 menfez, 2030 metre uzunluğunda bir tünelin yapılması öngörülüyor.

-DAHA UCUZ, DAHA HIZLI-

 Öte yandan, hızlı tren işletmeciliği yapan diğer ülkelere göre Türkiye'nin hızlı tren hatlarını daha ucuza ve daha hızlı yaptığı tespit edildi. TCDD Genel Müdürlüğü teknik ekiplerinin yaptığı analizde, Avrupa ve Asya ülkelerinde 10 milyon Avrodan başlayan ve zaman zaman 30-40 milyon Avroya ulaşabilen kilometre başına hızlı tren hattı yapımının Türkiye'de 3,5 milyon Avro dolayında olduğu, kullanılan malzemenin de daha nitelikli olduğu belirlendi.


aa

 
 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.