2 trilyon dolarlık sektör

2 trilyon dolarlık sektör

Televizyon, bilgisayar ve telefonu bir araya getiren teknolojiler ile birlikte, eğlence ve medya sektörü, küresel düzeyde 2011 yılına kadar 2 trilyon dolarlık hacme ulaşacak.

PricewaterhouseCoopers'ın (PwC) raporuna göre, televizyon, bilgisayar ve telefonu bir araya getiren teknolojiler ile birlikte, eğlence ve medya sektörü, küresel düzeyde 2011 yılına kadar 2 trilyon dolarlık hacme ulaşacak. PwC tarafından hazırlanan ''Global Medya ve Eğlenceye Bakış: 2007-2011'' başlıklı rapora göre Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesinin büyümesinde Türkiye ve Rusya'nın etkili olacağı belirtildi.

Rapora göre, önümüzdeki 5 yılda dijital ve mobil teknolojilere yapılan harcamaların bütün bölgelerde çift haneli büyüme oranları yakalayarak 2011 yılında 153 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Sektördeki en önemli gelişme birleşik uygulamalarda olacak. Bilgisayar, telefon ve televizyon gibi farklı cihazları bir araya getiren birleşik uygulamalar için yapılan harcamalar, sektördeki toplam harcamada yüzde 50 artış getirecek.

Önümüzdeki 5 yılda, toplam büyümenin yarısının online ve kablosuz teknolojilerden sağlanması bekleniyor. Bununla birlikte raporda genişbant internetin evlerde kullanımının 300 milyondan 540 milyon aboneye ulaşacağı, kablosuz internet abonelerinin sayısının da 1,1 milyardan 3,4 milyara yükseleceği öngörülüyor. Tüketiciye yönelik olarak farklı uygulamalar geliştirilirken dijital uygulamaların yaygınlaşması da bazı gelir kaynaklarında olumsuz etkiye neden olacak.

2006'da 407 milyar dolarlık hacme ulaşan küresel reklam pazarı, yüzde 5,4'lük yıllık bileşik büyüme oranı ile 2011'de 531 milyar dolara ulaşacak. Internet, yüzde 18,3'lik bir bileşik büyüme hızıyla 2011'de 73 milyar dolara ulaşarak en hızlı büyüyen reklam ortamı olmayı sürdürecek. Internet, 2011'de global reklam pazarı ortamının yüzde 14'ünü oluşturacak.

TÜRK MEDYASI

''Türk Medyası Türkiye sınırlarını aştı'' alt başlığı altında Türkiye'de bu alanda yaşanan gelişmelerin değerlendirildiği raporda, 2002-2005 yıllarında ekonomik olarak büyük ilerleme gösteren Türkiye ve Rusya'nın, eğlence ve medya sektöründe yakaladığı çift haneli büyüme oranları ile EMEA bölgesindeki (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) büyümenin itici gücü olduğundan bahsediliyor.

EĞLENCE VE MEDYA SEKTÖRÜNÜN İTİCİ GÜÇLERİ

Bütün bölgelerde diğer eğlence ve medya harcamalarından daha hızlı bir büyüme gösterecek olan birleşik uygulamalara yapılan harcamalar, önümüzdeki 5 yıllık dönemde toplam eğlence ve medya sektöründeki büyümenin yüzde 72'sini gerçekleştirmiş olacak. Asya Pasifik Bölgesi, bu alanda yüzde 13,5 büyüme ile en hızlı büyüme gösteren bölge olacak. Internet ve genişbant kullanımının hız kazandığı Latin Amerika'da da tümleşik uygulamalarda çift haneli büyüme oranlarının yakalanması bekleniyor.

Ekonomik genişleme ile birlikte Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin'de (BRIC) eğlence ve medya sektörü hızlı bir büyüme gösteriyor. Önümüzdeki 5 yılda küresel düzeyde gerçekleşen eğlence ve medya harcamalarının yüzde 24'ü BRIC ülkelerinden gelecek. BRIC ülkelerinde 2006'da 127 milyar dolar olarak gerçekleşen harcamaların, yıllık ortalama yüzde 14,7 artışla 2011'de 251,5 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu büyüme yüzde 5,5 olan dünya ortalamasının 3 katına yakın.

BÖLGESEL SONUÇLAR

ABD en büyük, ama en yavaş büyüyen bölge olmayı sürdürüyor. ABD yüzde 5,3'lük yıllık bileşik büyüme oranıyla 2011'de 754 milyar dolarlık hacme ulaşacak. ABD'de internet reklamcılığı ve internet erişimine yapılan harcamaların 2009 yılına kadar gazete yayıncılığını aşması bekleniyor. En büyük ikinci pazar olan EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) bölgesi yüzde 5,5'lik yıllık bileşik büyüme oranı ile 2011 yılında 617 milyar dolara yükselecek. Afrika ve Orta Doğu büyümeye devam ederken 5 yılda yüzde 8,5 bileşik büyüme oranı yakalaması tanmin ediliyor.

Televizyon yayıncılığı, internet reklamcılığı ve erişimine yapılan harcamalarla video oyunları, çift haneli büyüme oranları ile EMEA bölgesinde en hızlı büyüme gösteren segmentler olacak. Önümüzdeki 5 yıl boyunca yakalayacağı çift haneli büyüme oranları ile en hızlı ekonomik büyümeyi gösteren Asya-Pasifik Bölgesi, internet, TV yayıncılığı, kumarhaneler ve video oyunları gibi alanlarda çift haneli büyümeler yaşayacak. Sektördeki harcamalar, ortalama yüzde 9,6'lık yıllık bileşik büyümeyle 2011'de 479 milyar dolara ulaşacak. Bölgede en hızlı büyümeyi yüzde 18,5'lik yıllık bileşik büyüme oranı ile Hindistan, ardından yüzde 16,8 oranı ile Çin gösterecek.

Bu kapsamda en hızlı büyüyen segmentlerin internet, telyevizyon yayıncılığı ve video oyunları olduğu ifade edilen raporda söz konusu alanlarda yaşanan gelişmeler değerlendirildi. Buna göre internet reklamcılığı ve erişimi, küresel internet pazarı 4 yıl üst üste yüzde 20'nin üzerinde yakaladığı yüzde 21,8'lik büyüme oranıyla 2006'da en hızlı büyüyen segment oldu. İnternet reklamcılığı yüzde 37,9, internet erişimine yapılan harcamalar ise yüzde 18,8 artış gösterdi. Küresel olarak internet reklamcılığı ve internet erişimi harcamalarının 5 yılda yüzde 13,4 yıllık bileşik büyüme oranıyla 177 milyar dolardan 332 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

TELEVİZYON YAYINCILIĞI

Televizyon yayıncılığı küresel televizyon yayıncılığı pazarı, en hızlı büyüyen 2. segment olarak 2006'de yüzde 9,4 oranında büyüme gösterdi. Telefon şirketlerinin internet protokolü üzerinden sunduğu televizyon yayını hizmetleri bu alandaki rekabeti artırırken abone sayısında da hızlı bir artışı beraberinde getiriyor. Kablo operatörleri, sadece aylık abone gelirlerini artırmak için değil bunun yanı sıra talep üzerine video-film yayını gibi hizmetlerle pazarı genişletme amacıyla abonelerini dijital platformlara taşıyorlar. Mobil televizyon, gelişmiş kablosuz cihazlar ve yeni hizmetlerle önemli bir dağıtım kanalı olarak özellikle Asya Pasifik'te büyüme gösteriyor.

2006'da 161 milyar dolara hacim yakalayan küresel televizyon yayıncılığının pazarının yüzde 9,1'lik bileşik yıllık büyüme oranı ile 2011 yılında 49 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Video oyunları yeni nesil konsol video oyunlarının pazara girişi ve bu oyunların yazılımlarının, olan talebin artışı ile bu alanda yapılan harcamalar 2006'da yüzde 14,3 oranında arttı. Internet erişiminin de sağlandığı konsol oyunları ve büyüyen genişbant kullanımı, çevrimiçi oyun pazarını büyütürken yeni nesil kablosuz cihazlar kablosuz oyunlara talebi de artıracaktır. 2006'da 32 milyar dolarlık hacme ulaşan küresel video oyunları harcamalarının, yüzde 7,2 bileşik yıllık büyüme ile 2011'de 49 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

TELEVİZYON AĞLARI

Televizyon ağları (genişbant ve kablo) piyasası geçen yıl yüzde 6,2 büyüme gösterdi. Dijital teknolojilerin evlerde kullanımının yaygınlaşmasıyla bütün bölgelerde çok kanallı reklamcılığın en hızlı gelişen sektör olması bekleniyor. Yüksek çözünürlüklü televizyon yayını (HDTV), yeni kanallar ve ekonomik genişleme herkese açık kanallarda yapılan reklamcılık harcamalarını daha da yükseltecek. Küresel olarak, 2006'da 172 milyar dolar olan harcamaların yüzde 5,8 yıllık bileşik büyüme ile 2011 yılında 228 milyar dolara çıkması öngörülüyor. Spor piyasası; FIFA Dünya Kupası, Kış Olimpiyatları, Kuzey Amerika'da Ulusal Hokey Liginin dönüşü ile spor piyasası 2006'da yüzde 12 oranında büyüme gösterdi. TV yayıncılığı pazarındaki rekabet, yayın hakları ücretlerinin rekor düzeylere ulaşmasını sağlıyor.

Spora yapılan harcamalar 2006'da 96 milyar dolar olarak gerçekleşirken yüzde 5,2 bileşik yıllık büyüme ile 2011 yılında 124 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Sinema sektörü, 2005 yılında yaşadığı düşüşün ardından 2006'da yüzde 2,9 oranında büyüme gösterdi. Çekilen filmlerin artması, sinema salonlarının büyümesini, ev sinemasının da yaygınlaşmasını sağladı.

Sinema, Orta ve Doğu Avrupa'da, Asya Pasifik'te ve Latin Amerika'da daha modern sinema salonlarının devreye girmesi ve ABD, EMEA ve Asya Pasifik'teki yeni dijital sinemaların kullanılmaya başlamasıyla yükselişini sürdürecek. Küresel olarak sinema filmlerine yapılan harcamaların 2006'da yakaladığı 81 milyar dolardan yüzde 4,9 bileşik yıllık artışla 2011'de 103 milyar dolara ulaşması bekleniyor.



HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.