Marmaray'da ikinci tüp döşeniyor

Asya ile Avrupa'yı denizin altından birleştirecek Marmaray Projesi'nde ikinci tüp tünel, 30 Haziran Cumartesi günü denize indirilerek ilk tüp tünele bağlanacak.

 İkinci tüpün batırılması çalışmaları, 29 Haziran akşamı başlayacak ve
batırma işlemi sabaha karşı tamamlanacak.

İlki 24 Mart'ta batırılan E-11 numaralı tüp tünelin ardından, E-10
numaralı ikinci tüp, 29 Haziran'da akşam saatlerinde Büyükada'dan yola
çıkarılacak ve saatler süren çalışmanın ardından 30 Haziran günü sabah
saatlerinde İstanbul'da Kızkulesi açıklarında ilk tüpe bağlanacak.

Boyları 98 ve 135 metre arasında değişen toplam 11 tüpten biri olan E-11'in denize indirilmesiyle halen 135 metre olan denizaltındaki hareket kabiliyet alanı 270 metreye çıkarılmış olacak.

Üçüncü tüp tünelin de yaklaşık iki ay sonra denize indirilmesiyle birlikte denizaltındaki hareket alanı 405 metreye çıkacak ve böylece Marmaray Projesi'nin denizaltındaki çalışmalarının üçte biri tamamlanmış olacak.

(AA)

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri

İç Pazar Daralmasına Karşı En Etkili Çözüm İhracat ve Pazar Çeşitlendirmesi
Bahçe ve Terasların Çehresini Değiştirecek En Trend Fiber Saksı Modelleri
Esenyurt’ta Yolda Kaldığınızda Güvenilir Çözüm Ortağınız
 “Tüp Bebekte En Önemli Şey Güven ve Umudu Kaybetmemektir”
İzmir'de Deprem Gündemi ve Güvenilir Haber İhtiyacı