CIA raporlarına göre İsrail 1970'li yıllarda İran'a nükleer teknoloji ihraç etmiş.
Amerikan merkezi haberalma teşkilatı CIA’in 1974 yılında hazırladığı bir rapor, nükleer silah kapasitesi tartışma konusu olan ve bu konuda sessiz kalan İsrail’in işini zorlaştırdı. Raporda, İsrail’in nükleer silah ürettiği tespiti yer alıyor.
Bilgi edinme yasası kapsamında gün ışığına çıkarılan raporda, İsrail’in o dönemde büyük miktarlarda uranyum elde ettiği, uranyumu zenginleştirerek bunu füze başlıklarına yerleştirmeyi hedeflediği belirtiliyor.
Hatta İsrail, elindeki teknolojiyi, bugün bölge barışı için tehdit olarak nitelendirdiği; ancak o yıllarda yakın bir ilişki içinde olduğu İran’a ihraç ediyordu
İlk yorum yazan siz olun
Güncel Haberleri
İç Pazar Daralmasına Karşı En Etkili Çözüm İhracat ve Pazar Çeşitlendirmesi
Bahçe ve Terasların Çehresini Değiştirecek En Trend Fiber Saksı Modelleri
Esenyurt’ta Yolda Kaldığınızda Güvenilir Çözüm Ortağınız
“Tüp Bebekte En Önemli Şey Güven ve Umudu Kaybetmemektir”
İzmir'de Deprem Gündemi ve Güvenilir Haber İhtiyacı