BOTAŞ, 1 Kasım'da yapılacak doğalgaz zammını hesaplıyor. Alım fiyatı ve kur artışı dikkate alındığında, zammın yüzde 15 düzeyinde olacağı öngörülüyor. 'Otomatik fiyatlandırma mekanizması'nın tüketiciye faturası ağırlaşıyor. BOTAŞ, 1 Kasım'da doğalgaza yapılacak zam konusunda hesaplamalara başladı; Kasım'da doğalgaza çift haneli, yüzde 15 düzeyinde zam göründü.
BOTAŞ'ta yıllarca doğalgaz fiyatlarını hesaplayan daireye başkanlık yapan Arif Aktürk, otomatik fiyatlandırmaya dikkat çekerek, "BOTAŞ, diyelim ki Kasım fiyatını belirleyecek. Fiyatın, 2 önceki ay ile bir önceki ay arasındaki gaz alım fiyatları ile dolar kurundaki fark kadar artıp azalması gerekir" dedi. Aktürk, doğalgaz alımından gelen artışa, Eylül ile Ekim arasındaki kur artışının da ekleneceğini belirterek, "Artış, yüzde 15 düzeyinde olur" dedi. Doğalgaza yüzde 15'lik olası zam, elektrikte de ortalama yüzde 10 zammı tetikleyecek. Hükümetin zamma nasıl bakacağı merak konusu.
İlk yorum yazan siz olun
Güncel Haberleri
Bahçe ve Terasların Çehresini Değiştirecek En Trend Fiber Saksı Modelleri
Esenyurt’ta Yolda Kaldığınızda Güvenilir Çözüm Ortağınız
“Tüp Bebekte En Önemli Şey Güven ve Umudu Kaybetmemektir”
İzmir'de Deprem Gündemi ve Güvenilir Haber İhtiyacı
Ankara'da Şirket Avukatı Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler