• BIST 93.043
  • Altın 193,699
  • Dolar 4,7189
  • Euro 5,4759
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 21 °C

Sabancı hangi sektörlere odaklandı

Sabancı hangi sektörlere odaklandı
Sabancı Holding'in kazanan stratejileri neler? Güler Sabancı açıkladı...

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, küresel ve yerel seviyede fırsatlar mevcut olduğunu ve bu pazarlara girmelerinin ya da bazı alanlarda paylarını artırmalarının söz konusu olduğunu bildirdi.

 Fransa'da yayımlanan Business Digest dergisi, son sayısında Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı ile yaptığı röportaja yer verdi. Sabancı Holding'den yapılan açıklamada, ''Yükselen Devlerin Kazanan Stratejileri'' üst başlığı ve ''Sabancı: Uzun vadeli büyümenin şampiyonu Türk holdingi'' alt başlığı ile yayınlanan röportajda, Güler Sabancı'nın, topluluğun yerel ve global pazarlardaki rekabet stratejileri ile ilgili açıklamalarda bulunduğu belirtildi.

Röportajda, Sabancı Holding için ''Yükselen ülkelerden pek çok sayıda şirket, bugün, yerel pazarlarda çok uluslu şirketlere karşı kendilerini kanıtlıyor, dünya çapında oyuncular olarak kendilerini empoze ediyor ve uluslararası pazarları kazanabiliyorlar. Bunların içinden, Türk Holdingi Sabancı, son derece yüksek rekabetin yaşandığı Türkiye pazarında, ayakta kalma kapasitesinden destek almış ve uzun vadeli bir büyümenin ve rekabet gücünün temellerini atmak için yerel tüketiciler nezdindeki cazibesinden yararlanmayı bilmiştir'' yorumu yapıldığı kaydedildi.

Yapılan röportajda, kendisine yöneltilen, hangi alanlarda rekabet yaşandığı ve grubun lider konumuna ilişkin bir soruya, Güler Sabancı'nın, içinde bulundukları sektörlerin hepsinde yerel ve çok uluslu şirketlerden kaynaklanan bir rekabetin mevcut olduğunu belirterek, ''Özellikle finans hizmetleri sektöründe, şu son yıllarda pek çok birleşme, devralma ve ortaklık görüldü. Bunun başlıca nedeni, son derece kârlı bir pazar olan Türk pazarında, büyük bir iştaha sahip dünya yatırımcılarının pay edinmeye çalışması. Ama, bir çok yıldan beri kaydettiğimiz sürekli büyüme sayesinde şöhretimiz ve markamız güçlenmeye devam etti.

Öte yandan, Holding, geniş şirketler ağı sayesinde müşterilerine tüm ülke çapında hizmet veriyor. Böylece, Türkiye pazarının ve rekabet ortamının dinamikleri hakkında daha iyi bir bilgiye sahibiz ve portföyümüzü ihtiyaçlara bağlı olarak adapte edebiliyoruz. Kazanılmış bu güven ve pazar bilgilerimiz bazında belirli bir sayıda avantajı inşa edebiliyoruz'' şeklinde cevap verdiği ifade edildi.

Sabancı'nın, sahip oldukları avantajları ise, ''Türk tüketicilerinin bağlılıkları sayesinde piyasada mevcut olabilecek en iyi piyasaya giriş bariyerlerini inşa etmek, Citigroup, Toyota veya Carrefour gibi en iyi çok uluslu ortakları çekmek, en iyi yetenekleri bize katılmaları konusunda ikna etmek ve operasyonlarımızın her hususu itibarıyla insan kaynaklarımızın kalitesini artırmak, Türkler'in satın alma davranış biçimlerini ve motivasyonlarını ve bu ülkede işlerin nasıl yürütüldüğünü en iyi şekilde anlamak'' şeklinde sıraladığı bildirildi.

Güler Sabancı'nın, bir Türk şirketi olmanın çok uluslu şirketlere karşı bir avantaj teşkil edip etmediği şeklindeki bir soruya verdiği yanıtta da, ''Yükselen ülkelerin özel durumları vardır, kayıt dışı ekonominin boyutları, henüz konsolide olma safhasına erişmemiş, olgunluğa ulaşmamış sektörler, siyasal çalkantılar ve finansal ediyorsunuz'' olduğu belirtilen açıklamada, Sabancı'nun verdiği yanıtta, ''2005 yılında, Sabancı Holding olarak, 600'den fazla çalışanın katıldığı ve SA15 olarak adlandırılan bir stratejik planlama süreci başlattık. Bu çalışmayla önümüzdeki on yıl ve ötesi için Grubun vizyonunu tanımlayarak yol haritasını çıkardık'' dediği belirtildi.

Sabancı'nın, ''Vizyonumuz ve misyonumuza paralel olarak yönetim anlayışımız, sorumluluk ve şeffaflık, yenilikçilik, katılım ve stratejik yaklaşım üzerine odaklanıyor. Bu strateji, Sabancı Holding Yönetim Platformları olarak adlandırılan SABE (Sabancı Business Excellence), SATEK (Sabancı Technology, Materials and Intellectual Property Committee), Inovasyon ile Büyüme ve Değer Yaratma ve SAPOINT (Sabancı Platform of Information Technology) programları tarafından destekleniyor. Bu yaklaşımlarla stratejimizi sürdürmekteyiz ve buna paralel olarak, rekabet gücüne sahip olma ve uzun vadeli bir planla kalıcı bir büyümeyi sürdürme kapasitesi konusunda diğer Türk şirketleri için örnek oluşturmayı umuyoruz'' açıklamasında bulunduğu ifade edildi.



  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Halı Modelleri Arasında Seçim Yapmak13 Mart 2018 Salı 23:54
  • Kadın Şal Modelleri09 Mart 2018 Cuma 00:45
  • Erkek Sweatshirt Modelleri12 Ocak 2018 Cuma 00:07
  • Bir Kadının Sahip Olması Gereken 5 Çanta Stili12 Ocak 2018 Cuma 00:06
  • Erkek Giyiminde Keten Pantolon Modelleri12 Ocak 2018 Cuma 00:04
  • 2018 için En İyi Erkek Ceket Trendleri12 Ocak 2018 Cuma 00:02
  • Kiğılı Kanvas Pantolon Modelleri06 Ocak 2018 Cumartesi 01:49
  • Sezon Erkek Gömlek Tasarımları06 Ocak 2018 Cumartesi 01:48
  • Pierre Cardin Halı ile Evinize Şıklık Katın28 Aralık 2017 Perşembe 01:26
  • Erkek Mont Modelleri06 Aralık 2017 Çarşamba 01:36
  • Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim