• BIST 116.829
  • Altın 322,367
  • Dolar 6,0825
  • Euro 6,6031
  • İstanbul 6 °C
  • Ankara 6 °C

Türk marlkaları dünya zinciri

Türk marlkaları dünya zinciri
76 ülkede 1600'e yakın Türk mağazası var

Türk markalarının yurtdışında açtığı mağaza sayısı 1600'e yaklaştı. Şu anda 76 ayrı ülkede 1600'e yakın mağazayla hizmet veren firmaların sayısı her geçen gün artıyor. Malavi'ye (Güneydoğu Afrika'da) Uruguay'a bile mağaza açtılar.
Soysal Danışmanlık tarafından her yıl geleneksel olarak hazırlanan 'Perakende Kataloğu'nda, Türk firmalarının yurtdışındaki büyümesi oldukça dikkat çekiyor.
Kısa süre öncesine kadar çok az sayıda markanın yurtdışında yatırım yaptığını söyleyen Soysal Danışmanlık'ın sahibi Suat Soysal, "Çünkü, Türk firmaları markalaşma aşamalarını henüz tamamlayamamışlardı. Oysa bugün, sadece yurtdışından marka gelmiyor, bizim markalarımız da yurtdışına çıkıyor. Bu devam edecek bir süreç" dedi.

'Rekabet edebiliyoruz'

Öte yandan iç piyasadaki gelişmelere de dikkat çeken Soysal, şunları söyledi: "Yeni açılan alışveriş merkezleriyle birlikte, Türkiye'ye çok önemli markalar geldi. Ülkemiz perakende sektörü giderek bütün dünya devlerinin çarpıştığı bir pazar haline geldi. Wal-Mart dışında neredeyse dünyanın bütün hızlı tüketim ürünleri devleri ülkemizde faaliyet gösteriyor.
Bu yoğun rekabet, yerli ve yabancı perakendeciler arasında uzun zamandır bir tartışma ateşlemiş durumda. Öte yandan yurt dışından markaların gelişi sürecek. Bu bizim yerel perakendecilerimizi de rekabet ve verimlilik esaslı büyümeye iten önemli bir olgu. Türkiye'de rekabet edebilme becerisi, geçtiğimiz birkaç yılda iyice yerleşti."


Markaların yurtdışındaki mağaza sayıları

Türkiye tekstil ile dışa açılıyor
Red Star240
LC Waikiki116
Colin's-Loft106
Alfemo72
Mavi Jeans56
Silk & Cashmere46
Seray Mobilya44
Damat Tween ADV44
Koton39
Rodi36
Adil Işık35
Linens25
Collezione24
Y-London24
LTB-Little Big22
İpek22
Yataş13
Hatemoğlu6
 



Kaynak: Soysal Perakende Kataloğu 2007


Kontrolsüz artış

Modern perakendenin gelişmesini sağlayan alışveriş merkezleri yatırımlarının çok önemli olduğunu belirten Soysal, "Alışveriş merkezleri ile 1990'ların başında tanıştık, bugün sayıları 232'ye ulaştı. 149 tanesi ise faaliyet halinde, 83'ü inşaat, proje aşamasında. Sektörün gelişimi ve geleceği açısından çok önemli rakamlar bunlar.
Artık tüm dünyada 'box' denilen kutu şeklinde alışveriş merkezlerinin modası geçti" diye konuştu. Yeni kurulacak bir alışveriş merkezinin müşteriyi çekecek, iyi vakit geçirtecek ve şehre katkıda bulunacak bir yapıda olması gerektiğine dikkat çeken Soysal, şöyle devam etti:
"Alışveriş merkezleri konusunda ülkemizde önemli yabancı yatırımcılar var. Ama Türkiye çapında alışveriş merkezlerinin sayısında kontrolsüz artış var görüşü perakende sektörünce benimsenmiyor. Benimsenen şey belirli bölgelerde bir kontrolsüzlük var. Bu da perakende sektörünün dinamiğinde belirli bir çözüme ulaşacak."






  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Polo Yaka Sweatshirt Uzun Kollu Modelleri | www.ismont.com.tr31 Mart 2019 Pazar 17:09
  • AVŞA’DA GECE HAYATI14 Ocak 2019 Pazartesi 12:33
  • Eskiyen Deri Koltuklarınızı Kaplama Hizmeti İle Yenileyin31 Aralık 2018 Pazartesi 15:55
  • BLACK DESERT ONLINE YILBAŞI ŞENLİKLERİ BAŞLIYOR!29 Aralık 2018 Cumartesi 15:43
  • Shall We - Aktivite Arkadaşlığı Grubu 2. Yaş Partisi. Yaş Partisi05 Ekim 2018 Cuma 13:19
  • Temizlik şirketleri21 Mayıs 2018 Pazartesi 14:14
  • Bayan Şal Modelleri - FONEM20 Mayıs 2018 Pazar 01:04
  • Mont10 Mayıs 2018 Perşembe 00:19
  • Ceket10 Mayıs 2018 Perşembe 00:18
  • Deneme Bonuslarının Bahis Severlere Katkıları17 Nisan 2018 Salı 18:21
  • Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim