• BIST 108.659
  • Dolar 3,5036
  • Euro 4,1255
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 22 °C

TÜBİTAK Evrim Teorisinin Canına Okudu ve Kaldırdı!

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu açıklamasında Evrim Teorisi kitaplarının yayınını durduğunu söyledi. Evrim Teorisiyle ilgili kitapları kaldıran TÜBİTAK, Popüler Bilim Yayınları çatısı altında Evrim Teorisiyle ilgili kitaplarıda dağıtıyordu

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu yaptığı açıklamada Evrim Teorisi kitaplarının yayınını durduğunu açıkladı. Evrim Teorisiyle ilgili kitapları kaldıran TÜBİTAK, bilindiği gibi Popüler Bilim Yayınları çatısı altında Evrim Teorisiyle ilgili kitapların da dağıtımını yapıyordu.

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu yani TÜBİTAK, bilindiği gibi TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları çatısı altında, Popüler Bilim kitapları dağıtımı da yapmaktaydı. Bu kitaplar arasında yer alan Evrim Teorisi ile ilgili yayınlar ise, son bir gelişme ile yayından kaldırıldı.

TÜBİTAK, Evrim Teorisi kitaplarının yayınını durdurdu!

Her ne kadar TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları çatısı altında, Linda Gamlin’in Evrim isimli kitabı hala satışına devam etsede, diğer birçok Evrim Teorisi ile ilgili yayın Tübitak tarafından yayınına son verilenlerden oldu.

Yayını durdurulan Evrim Teorisi kitapları arasında ise; Kar Saatçi, Gen Bencildir, Darwin ve Beagle Serüveni, Darwin ve Sonrası, Hayatın Kökleri, İkili Sarmal, Biyoloji Budur ve Göl İnsanları isimli, Evrim Teorisi konulu kitaplar yer alıyor.
Şu an için söz konusu bu Evrim Teorisi ile ilgili kitapların yayınına neden son verildiği, TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları tarafından açıklanmış değil.

TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları altından kaldırılan bu Evrim Teorisi ile ilgili kitaplar hakkında, siz ne düşünüyorsunuz?

Evrim Teorisi Nedir?

Evrim, biyolojide canlı türlerinin nesilden nesile kalıtsal değişime uğrayarak ilk halinden farklı özellikler kazanması sürecidir. Bazen dünyanın evrimi, evrenin evrimi gibi kavramlardan ayırmak amacıyla organik evrim ya da biyolojik evrim olarak da adlandırılır. Evrim, modern biyolojinin temel taşıdır.[1] Bu teoriye göre hayvanlar, bitkiler ve Dünya'daki diğer tüm canlıların kökeni kendilerinden önce yaşamış türlere dayanır ve ayırt edilebilir farklılıklar, başarılı nesillerde meydana gelmiş genetik değişikliklerin bir sonucudur.

Evrim, bir canlı popülasyonunun genetik kompozisyonunun rastgele mutasyonlar yoluyla zamanla değişmesi anlamına gelir.[3] Genlerdeki mutasyonlar, göçler veya çeşitli türler arasında yatay gen aktarımları sonucu türün bireylerinde yeni veya değişmiş özelliklerin (varyasyonların) ortaya çıkması, evrim sürecini yürüten temel etmendir. Evrim, bu yollarla oluşan değişimlerin popülasyon genelinde daha sık veya daha nadir hale gelmesiyle işler.

• Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.