• BIST 97.533
  • Altın 145,745
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 10 °C

TRT'de 'Zaman' skandalı

TRT'de 'Zaman' skandalı
"TRT'deki büyük skandal"

Cengiz Semercioğlu, TRT Çocuk kanalında her sabah yayınlanan ‘Ayı Paddington’ın Maceraları’ adlı çizgi filmde kahraman ayıcığın “Nerede benim Zaman gazetem”, “Zaman Gazetesi’ni ver bana” gibi sözlerle gazetenin reklamını yaptığını yazdı.

Cengiz Semercioğlu bugünkü yazısında TRT Çocuk kanalında yayınlanan ‘Ayı Paddington’ın Maceraları’ adlı çizgi filmde “Ayı Paddington ne zaman bir gazete okuyacak olsa her seferinde ismiyle cismiyle “Zaman Gazetesi’ni ver bana” diye sesleniyor” dedi. Semercioğlu, TRT’nin gizli-açık reklam yapmanın yasak olduğu televizyonda, belli bir görüşü temsil eden gazetenin reklamını gizli de değil, açık açık yaptığını iddia etti.

Semercioğlu’nun yazısı şöyle:

Nasıl mı oluyor? Bu işten TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin’in haberi var mı bilemiyorum. Ama pekala oluyor, hem de gizli falan değil TRT Çocuk kanalında açık açık Zaman gazetesi reklamı yapılıyor.

Bu tam bir skandal!

İbrahim Şahin’in değilse bile TRT Çocuk kanalı için STV’den getirilip kuruma yerleştirilen yöneticilerin görevden alınmasını gerektirecek kadar büyük bir skandal.

Olayı anlatayım

Bir süre önce yayına başlayan TRT Çocuk kanalında her sabah 08.30’da yayınlanan Ayı Paddington’ın Maceraları adlı bir çizgi film var.
Adından da anlaşılacağı üzere yabancı bir çizgi film bu, Türkçe seslendirme yapılarak yayınlanıyor kanalda.
Bu çizgi filmde Ayı Paddington ne zaman bir gazete okuyacak olsa her seferinde ismiyle cismiyle “Zaman Gazetesi’ni ver bana” diye sesleniyor.

Çizgi filmde gazetenin adı gazete değil ya da uyduruk bir marka değil Zaman.

Tam bir köylü kurnazlığıyla çocukların aklına Zaman gazetesi yerleştiriliyor.
Üstelik bu devlet televizyonunda yapılıyor.

Bu kadarına da pes artık.

STV’ye ait çocuk kanalı Yumurcak da bu zaten yıllardır böyle, tüm gazeteler Zaman, tüm kanallar Samanyolu adıyla anılıyor.

Ekranda en ufak bir markayı buzlatan RTÜK de Yumurcak’taki bu reklama yıllardır seyirci.

Ne bir uyarı ne bir ceza...

Kanal D dizisinde Hürriyet’i Milliyet’i, Show TV’de Akşam’ı, atv’de Sabah’ın logosunu görmeniz, adını duymanız mümkün değil ama STV’nin Yumurcak’ında her dakika Zaman ve Samanyolu reklamı var.

Hadi diyelim bu RTÜK’ün gözünden kaçtı, devlet televizyonu nasıl alet oluyor bu işe peki?..

Ayı Paddington’ın Maceraları’nda dün sabah yayınlanan bölümde da aynı şey oldu.

Paddington, gazetenin verdiği promosyondan bahsederken “Nerede benim Zaman gazetem” diyerek sesleniyor.

Daha sonra bayiye giderek, “Bir Zaman gazetesi istiyorum” diyerek gazete alıyor.

TRT, gizli-açık reklam yapmanın yasak olduğu televizyonda, belli bir görüşü temsil eden gazetenin reklamını gizli de değil, açık açık yapıyor.

Hem de bir çocuk kanalında, çizgi filmde bunun yapılması işin hiç de masum olmadığını, TRT’deki kadrolaşmanın nasıl cemaatçi dinamiklerle gerçekleştiğini gösteriyor.

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim