• BIST 90.383
  • Altın 145,017
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 14 °C

Sonbahar depresyonuyla geldi

Sonbahar depresyonuyla geldi
Sonbahar gelirken yanında depresyonu da getirebiliyor.

Sabahları uyanmakta güçlük çekiyor ve yataktan kalkmak istemiyorsanız, içinizde bir karamsarlık ve hüzün hakimse, kendinizi yorgun, enerjisi tükenmiş, cinsel enerjisi gerilemiş bir halde görüyorsanız, sonbahar depresyonu size de uğramış olabilir. Zira, sonbahar gelirken yanında depresyonu da getirebiliyor.

Günlerin kısalmaya, güneşin kendini daha çok gizlemeye, yaprakların yeşilden sarıya döndüğü şu günlerde, doğanın hüznüne biz insanlar da ortak oluyoruz. Güneşli güzel günlerin yavaş yavaş gerilerde kalacağı, çetin kış koşullarının tekrar gelmek üzere olduğu fikri bile canımızı sıkmaya yetiyor.

Açık alanları terk edip kapalı alanlara tıkılacağımız, güneşi az göreceğimiz, iş yükünün ve sorumlulukların artacağı hissi, bizi depresif bir ruh haline doğru sürüklüyor.

Kadınlar daha depresif
Araştırmalar mevsimlerin insanların ruh halleri üzerinde etkili olduğunu doğruluyor. Öyle ki, sonbaharda depresyon vakalarında yüzde 60 artış görülüyor.

Depresyona, kadınlarda daha fazla rastlanıyor. Dolayısıyla sonbahar depresyonunun da kadınlarda daha sık görüldüğünü söyleyebiliriz. Özellikle kişilik yapısı bakımından karamsar, özgüveni düşük kişiler, mevsim sonbahar olduğunda daha fazla risk taşıyorlar.

Enerjinizi artıracak aktiviteler
Depresyon bir hastalık ve ilaç ya da psikoterapi ile tedavi edilmesi gerekiyor. Ancak, destekleyici yöntemlerle sonbaharla gelen hüznü ve yorgunluğu atlatmak mümkün. Uzmanlar, sıkıntılardan kurtulmak için daha çok dışarıya çıkmayı, arkadaşlarla daha çok vakit geçirmeyi, yeni bir hobi edinip, sosyal hayatımızı canlandırmamızı öneriyor.

Enerjimizi artırmak için ayrıca keyif aldığımız aktivitelerin sayısını artırmak, çalışma saatlerinde küçük molalar vermek de tavsiye ediliyor. Tüm bunların dışında güne kahvaltı ile başlamak, egzersiz yapmak, düzenli uyumak, sağlıklı beslenmek hem enerjimizi artırmak hem de sonbahar hüznünü azaltmak için uygulanabilecek şeyler…

Şeker yoksa depresyon belirtileri de yok
Psikolog Ferahim Yeşilyurt, yiyeceklerin de ruh halimiz üzerinde etkili olduğunu söylüyor ve beyaz şekerden uzak durulması gerektiğini belirtiyor. Çünkü beyaz şeker, kan şekerini hızla yükseltip düşürdüğü için halsizlik, yorgunluk hislerine neden olabiliyor. Bunun yerine şekeri doğal meyvelerden kullanmak; tatlı, çikolata ve pastaları fazla tüketmemek gerekiyor.

Ayrıca, vitamin eksikliği de yorgunluk ve halsizlik hissi yaratabiliyor. Bunu gidermek için doktora danışarak vitamin kullanmak gerekiyor.

Romantik sonbahar
Depresif ruh halinin en etkili tedavisi, “depresif mevsim” diye mimlediğimiz sonbaharı “romantik mevsim”e çevirmek aslında. Durmayın, sıkıca sarılın sevgilinize ve sevdiklerinize… Yağmur altında yürüyün, toprağın kokusunu içinize çekin…

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim