• BIST 107.882
  • Altın 143,804
  • Dolar 3,5304
  • Euro 4,1439
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 24 °C

Sigarayı nasıl bırakabilirsiniz?

Sigarayı nasıl bırakabilirsiniz?
Sigarayı bırakmak için en uygun zamanı seçin. Mümkünse, işyerinde veya ailenizde sigara kullananlar ile birlikte bırakmayı deneyin. Arada başlayan olursa, ceza olarak küçük hediyeler aldırın. Çok istek duyduğunuzda bir bardak su için…

Sigarayı bırakmak için en uygun zamanı seçin. Mümkünse, işyerinde veya ailenizde sigara kullananlar ile birlikte bırakmayı deneyin. Arada başlayan olursa, ceza olarak küçük hediyeler aldırın. Çok istek duyduğunuzda bir bardak su için…

Önce karar verin

En önemli şey sigarayı bırakma isteğidir. Bırakma kararlılığını gösterecek hastalar bu eylemde daha başarılı oluyor. Bir kişinin sigara bağımlılığından kurtulmak için motivasyonu da çok önemli. Astım, akciğer kanseri veya gebelik hallerinde kişiler bir an önce sigarayı bırakabiliyor.

 Kendisinde herhangi bir olumsuzluk yoksa ve motivasyonu yüksekse ilaç veya terapi almasına gerek kalmadan bunu başarabilir. Öncelikle göğüs hastalıkları hekimi onayıyla başlamalı. Nikotin bağımlılık düzeyini ölçtürmeli ve psikolojik bağımlılıkla ilgili gerekirse bir psikologdan yardım alabilir.

İrade ile bırakılabilir mi?

İrade ile bırakmak mümkün. İyi bir motivasyonla sigara hiçbir tedavi veya yardım almadan da kendi kendine bırakılabilir. Zor olabilir ama başarılamayacak bir şey değildir. Gebe olduğunu öğrendikten sonra annelik içgüdüsüyle sigarayı bırakması iyi bir motivasyondur.

 Kapalı ortamlarda sigara içilme yasağı da birçok insan için motivasyon oldu. Ofis veya toplu ulaşım araçlarına sigara zararları ile ilgili yazılar hastaları sigarayla yüzleşme sürecine itti ve motivasyonlarını arttırarak bırakma süreçleri hızlandırdı.

Yeniden nasıl başlanıyor?

Sigarayı bıraktıktan belli bir süre sonra yaşanan sorunlar sigaraya tekrar başlatabiliyor. Peki ne yapmalı? Bu dönemler her zaman zordur. Bırakmak isteyenlerin peşini stres dönemleri bırakmaz. Sigara yalancı mutluluk sağlar, geçici huzur verir.

Yoksunluk etkileri nedeniyle çok hızlı olarak sigaraya geri dönülebileceğinden kişinin her zaman yeniden başlamak için zayıf anını kollar. Başlatmak için bir yöntem bulacağı da göz ardı edilmemeli. Bir nefes çekmek bile tedavinin sıfırdan yeniden başlamasına yol açar.

Stres faktörü olduğunda kişiler eskisinden daha yoğun kullanmaya başlıyor. Çok hassas dönemde olduklarına inananlar ise uzmana gittiklerinde yeniden başlamadan bu dönemi atlatabilir.

Kilo alma korkusu

Sigara bırakılınca kilo alınıyor. Aslında yanlış değil. Sigara içmenin kilo almayı engelleyici bir etkisi olduğu biliniyor. Nikotin, beyindeki iştah merkezini etkisi altına alıyor ve yemek yeme zevkini köreltiyor. Fazla kalori harcaması konusunda metabolizmayı harekete geçiriyor. Neyse ki, vücudumuzdaki tüm bu değişimler zaman içinde kendiliğinden yok oluyor ve metabolizma bir süre sonra normal temposuna dönüyor.

Az zararlı sigara var mı?

Bazı light sigaraların az nikotin taşıdığı söylenir. Bu büyük bir yanılgı. İşte tiryakilerin klasiklerinden biri. Oysa, içeriğinde daha az nikotin ve katran bulunan `light` sigaralar, diğerlerinden daha az zararlı değil.

`Light` içiciler bağımlılıklarını bu yolla gizleyerek sadece kendilerini rahatlatıyor. Çünkü onlar `light` sigaradan daha derin ve sık nefesler alıyor. Böylece kanser riski taşıyan katran ve nikotin miktarının oranı, normal sigaranınkiyle aynı oluyor.

Kaynak: Yeşilay Genel Merkezi

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim