• BIST 106.474
  • Altın 151,840
  • Dolar 3,6440
  • Euro 4,3033
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 2 °C

Sama Dubai'ye akreditasyon tepkisi

Sama Dubai'ye akreditasyon tepkisi
İETT'ye ödeme yapmama gerekçelerini anlatmak üzere düzenlenen basın toplantısına sadece 9 gazete davet edildi

Levent’teki İETT arazisi ihalesine en yüksek teklifi veren ancak İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne ödeme yapmayan Sama Dubai’nin, ödeme yapmama gerekçelerini anlatmak üzere düzenlediği basın toplantısına 9 gazete dışında hiçbir gazete, haber ajansı ve televizyonu çağırmaması, basın kuruluşlarının ve örgütlerinin tepkisine neden oldu.

Dubai Şeyhi El Maktum’a ait olan Sama Dubai Holding, İETT arazisi için düzenlenen ihaleyi 1.1 milyar dolar vererek kazanmış ancak iki aylık yasal sürenin dolmasına rağmen İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne ödeme yapmamıştı. Sama Dubai Holding CEO’su Farhan Faraidooni, önceki gün düzenlediği ve yalnızca 9 gazetenin davet edildiği basın toplantısı ile ödeme yapmama gerekçelerini anlattı. Faraidooni'nin açıklamaları, dün söz konusu gazetelerin ekonomi sayfalarında genişçe yer aldı. Türkiye'nin en değerli arazisi kabul edilen İETT arazisinin satış sürecine ilişkin yapılan basın toplantısı için Anadolu Ajansı dahil hiçbir haber ajansına, televizyona ve diğer gazetelere davet gitmemesi dikkat çekerken, Radikal gazetesinin de davetli listesinden "Sama Dubai hakkında yaptığı haberler" nedeniyle son anda çıkarıldığı öğrenildi. Toplantıya davet edilmeyen basın kuruluşları Sama Dubai'nin tavrını protesto ederken, basın örgütlerinin temsilcileri de ANKA’ya yaptıkları açıklamalarda, Sama Dubai’nin tavrını “halkın bilgi edinme hakkına müdahale” olarak değerlendirdiler.

“SAMA DUBAİ HERKESE AÇIK OLMAK ZORUNDA”

Türkiye Medya ve İletişim Meclisi Başkanı Vahap Munyar, Sama Dubai’nin basın yayın organları arasında ayrım gözetmesinin doğru bir tavır olmadığını belirterek, “Türkiye’de iş yapan bir yabancı şirket, herkese açık olmak zorunda” dedi. Sama Dubai yetkililerinin özel röportaj vermesinin kabul edilebilir bir durum olduğunu, ancak bazı yayın organlarına özel bir basın toplantısı düzenlemesinin anlaşılabilir bir tutum olmadığını dile getiren Munyar, “Toplantıya davet edilmeyen yayın kuruluşlarının da bilgi edinebilmesi için en azından bir haber ajansı davet edilebilirdi. Sama Dubai’nin tavrını doğru bulmuyorum” diye konuştu.

“SUBJEKTİF AKREDİTASYONA KARŞIYIZ”

Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) Başkanı Orhan Erinç de son zamanlarda Türkiye’de bir alışkanlık haline gelen “subjektif akreditasyon” uygulamasına karşı olduklarını, bu tür uygulamaların halkın bilgi edinme hakkını engellemek anlamına geldiğini kaydetti. Erinç, Sama Dubai’nin düzenlediği toplantıya yalnızca kendi seçtiği yayın organlarını çağırmasının, gazetecilerin habere ulaşma hakkını da ihlal eden bir yaklaşım olduğunu vurguladı.

“PROTESTO EDİYORUM”

Ekonomi Gazetecileri Derneği Celal Toprak da Levent’teki İETT arazisinin şahıs değil kamu malı olduğuna dikkat çekerek, bu arazinin satışı ile ilgili her türlü bilginin kamu ile paylaşılmasının bir zorunluluk olduğunu ifade etti. Sama Dubai’nin düzenlediği basın toplantısına medyanın önemli bir bölümünün çağırılmamış olmasının kabul edilemez olduğunu vurgulayan Toprak, “Artık günümüzde bir toplantı düzenlenirken ‘şu gazeteyi çağırmayalım, bu ajansı davet etmeyelim’ demek çağdışı bir davranıştır. Protesto ediyorum” dedi. Toprak, Sama Dubai’nin tavrını, halkın haber alma özgürlüğüne yönelik bir tavır olarak değerlendirdiğini kaydetti.

“YEŞİL SERMAYENİN ANDIÇI”

Türkiye Gazeteciler Sendikası (TGS) Başkanı Ercan İpekçi ise, Türkiye’nin en önemli arazilerinden birinin satış sürecine ilişkin olarak düzenlenen bir toplantıya bazı yayın organlarının çağırılıp, bazılarının çağırılmamasının halkın haber alma özgürlüğüne vurulan bir darbe olduğunu söyledi. Bir dönem Türkiye’de çok tartışılan Genelkurmay’ın “andıç” belgesini hatırlatan İpekçi, “Bu da yeşil sermayenin andıçıdır” dedi.

İETT ARAZİSİ TÜRKİYE’NİN EN DEĞERLİ ARAZİSİ OLDU

Dubai Şeyhi El Maktum’a ait olan Sama Dubai Holding, İETT arazisini Ekim 2005’te İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden 100 milyon dolara kat karşılığında almış, ancak kamuoyundan gelen tepkiler üzerine arazi Mart 2007’de ihale yolu ile satışa çıkarılmıştı. İhalede 705 milyon artı KDV olmak üzere 1 milyar 156 milyon dolarlık teklif sunan Sama Dubai, 35 tur süren ihalede Zorlu Grubu’nu da geride bırakarak, ihaleyi kazanmıştı.

DAVAYI GEREKÇE GÖSTEREREK ÖDEME YAPMADILAR

Ancak, Sama Dubai, iki aylık yasal sürenin dolmasına rağmen Mimarlar Odası’nın ihalenin iptali için açtığı gerekçe göstererek İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne ödeme yapmadı. Sama Dubai Holding CEO’su Farhan Faraidooni, 21 Haziran tarihinde gerçekleştirdiği ve yalnızca 9 gazetenin davet edildiği basın toplantısında, İETT arazisine ilişkin söz konusu dava netleşene kadar ödeme yapmayacaklarını açıkladı. Faraidooni, “Projeden çekilmeyi düşünmüyoruz. Yargı süreci netleşince parayı ödeyeceğiz” şeklinde konuştu.

ANKA




  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim