• BIST 106.991
  • Altın 151,481
  • Dolar 3,6762
  • Euro 4,3196
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 8 °C

Kadıköy metrosundan sona doğru

Kadıköy metrosundan sona doğru
Kadıköy metrosunun 38 bin 537 metresinin kazısı tamamlandı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesince yaptırılan Kadıköy–Kartal metro hattında 52 bin 896 metre olan toplam tünel uzunluğunun 38 bin 537 metresinin kazısı tamamlandı.

Kartal Taş Ocakları mevkisindeki istasyonda, Ağustos ayında zemine sürülen köstebek (TBM) makinesinin zemini kırarak istasyona ulaşması dolayısıyla tören düzenlendi.

Törende konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, bu istasyondaki kazı işlemlerinin tamamlandığını ve hummalı bir çalışmanın devam ettiğini belirterek, 10 Temmuzdan bu yana 11 bin 300 metre daha kazı yapıldığını anlattı.

''Toplu taşıma çok önemli ve bir şehrin modernleşmesinin göstergesi. Bizler burada buna tanık oluyoruz'' diyen Topbaş, yerin 45 metre altında sürdürülen kazı çalışmaları bittiğinde, Kartal'dan metroya binen bir kişinin 29 dakikada Kadıköy'e, 35 dakikada Üsküdar'a, 47 dakikada Yenikapı'ya, 55 dakikada da Taksim'e ulaşacağını belirtti.

Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Biz bir eksikliği gideriyoruz ve bir sonuç alıyoruz. Bir müddet sonra burası pırıl pırıl kaplanmış, yürüyen merdivenleriyle bitmiş hale gelecek. Binlerce insan çalışıyor, dev makineler bu işlemi yapıyor. Bir işi başarmak ve sonuç almak insana mutluluk veriyor. Bizden sonraki kuşaklar bu konforu yaşayacaklar.''

Buradaki kazı işlemlerinin 4 bin 257 ton basınçla yapıldığını aktaran Topbaş, çalışma kapsamında bağlantı tünelleri, şaftlar ve merdivenler dahil 52 bin 896 metre olan toplam tünel uzunluğunun 38 bin 537 metresinin kazıldığını dile getirdi.

Topbaş, bu hattın 22 kilometre çift yönlü hattan oluştuğunu, böylece hattın 44 kilometreye çıktığını belirterek, şaftlar ve istasyonlar da toplandığında, toplamda 52 kilometrelik bir uzunluğa ulaştığını bildirdi.

''Bu hat, İstanbul'da tek yönde saatte 70 bin yolcu kapasiteli bir hat olacak'' diyen Topbaş, inşaat çalışmalarının 2010 yılı sonunda tamamlanmasının hedeflendiğini, 2011 yılı sonuna doğru yolcu seferlerinin başlayacağını söyledi.

''AKILLI SİNYALİZASYON-AKILLI TREN KONSEPTİ''

Bu hattın maliyetinin 2 katrilyon lira olduğunu belirten Topbaş, bu hatta trenlerin makinistsiz (sürücüsüz) olarak sadece merkezdeki operatör tarafından bilgisayarla idare edilmesini sağlayacak bir sistem olan ''Akıllı Sinyalizasyon-Akıllı Tren Konsepti''ni de uygulamaya sokacaklarını sözlerine ekledi.

Törende konuşmaların ardından Topbaş ve beraberindekiler, köstebek (TBM) makinesinin zemini kırarak istasyona varışını izledi.

Topbaş, makinenin istasyona varışının ardından 2 işçinin Türk bayrağı açması üzerine, bu işçilerin yanına gitti. Bayrakla gazetecilere poz veren Topbaş, işçileri bahşişle ödüllendirdi.

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • En İyi Şerit Let Çeşitleri04 Ekim 2017 Çarşamba 17:19
  • Uzman Property In İstanbul Danışmanlık Hizmetleri01 Ekim 2017 Pazar 18:11
  • İşinizi Dijitale Taşıyın29 Eylül 2017 Cuma 19:31
  • Cinsellik Konusunda Aradıklarınız Burada27 Eylül 2017 Çarşamba 17:49
  • İnstagramla Büyümeye Başla23 Eylül 2017 Cumartesi 14:10
  • EN ŞIK VE MODERN ELBİSE MODELLERİ MODANİSA’DA!22 Eylül 2017 Cuma 03:04
  • Kıbrıs Otelleri ile Her Anı Yaşatan Tatil20 Eylül 2017 Çarşamba 15:41
  • ‘’Ben Arfa’yı Al Demesi Kolay’’18 Eylül 2017 Pazartesi 17:46
  • 480 GÜN SONRA SÜPER LİG’DE!18 Eylül 2017 Pazartesi 17:46
  • Alanyaspor Fernandes’i Renklerine Bağladı18 Eylül 2017 Pazartesi 17:45
  • Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim