• BIST 97.726
  • Altın 145,622
  • Dolar 3,5781
  • Euro 4,0001
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 10 °C

İlaç, tehlike olmasın

İlaç, tehlike olmasın
Her ilaç, her besinle birlikte kullanılır mı? Ya da hangi ilaçları içerken yediklerimize dikkat etmeliyiz?

ABD'de yayınlanan Toksikoloji Araştırmaları Dergisi'ne göre astım ilaçları kullananların kahve içmesi; tansiyon ilacı alanların muz yemesi tehlikeli olabilir. Dergiye göre birlikte kullanıldığında yan etkilere neden olan ilaç ve gıdalar şöyle:

Astım ilaçları ve kahve ya da alkol birlikte kullanıldığında mide bulantısına neden olur, ajitasyonu artırır.

Tansiyon ilaçları ve muz, portakal, yeşil sebze gibi potasyum açısından zengin gıdaların birlikte tüketilmesi kalp sorunlarına neden olabilir.

Statin (kolesterol düşürücü ilaç) kullananlar alkol alınca karaciğere zarar verebilir.

Kan inceltici kullanan kişiler K vitaminli yiyecekler (brokoli, ıspanak, lahana) yediğinde ilacın etkisi sıfırlanabilir.

Enerji içeceği ve votka karışımı içen bir kişi, baş ağrısı için parasetemol içeren ağı kesiciler kullandığında karaciğeri zarar görebilir.

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim