'Genel Müdür ağaçta yetişmiyor ki'

'Genel Müdür ağaçta yetişmiyor ki'

Mavi Jeans, Mavi'den ayrılıp Collezione'a geçen Kanterelli'nin yerine genel müdür arıyor. Aranan vasıflar ise....

Türkiye'nin New York'ta mağaza açarak dünya markası olma yolunda adım atan ilk markası olan Mavi Jeans, bundan sonra büyümede önceliği Amerika Birleşik Devletleri'ne (ABD) değil Türkiye'ye verdi. Mavi, önce Türkiye ve çevresinde, ardından ABD, Avrupa ve Orta Asya'da genişlemeyi planlıyor. Beş yıllık planda ise her yıl yüzde 15 büyüme hedefleniyor.

Mavi Jeans CEO'su Ersin Akarlılar, satışlarda yüzde 49 olan perakende payını yüzde 56'ya yükseltmeyi, bu doğrultuda Türkiye'de 110 olan mağaza sayısını da 200'e çıkarmayı planladıklarını söyledi. Büyümede Türkiye'yi tercih etmelerine neden olarak pazarın dinamik yapısını gösteren Akarlılar, "Türkiye'de her geçen gün çoğalan alışveriş merkezlerinin getirdiği perakende metrekaresinin artmasıyla, pazar değişiminden ciddi pay almamız gerektiğini düşünüyoruz" dedi.

 ABD'de de büyüyecek

Mavi'nin Kanada'yı da kapsayan ikinci en büyük pazarı Kuzey Amerika'da ise hedefi, toptan satışı iki katına çıkararak 70 milyon dolarlık bir hacime ulaşmak. Akarlılar, bu konuda ise şunları söyledi:

"Türkiye'deki büyümede elde ettiğimiz birikimi, Kuzey Amerika ve Avrupa'da da kullanmak istiyoruz. Kuzey Amerika deyince, ilk etapta Kanada'nın Vancouver şehri ve çevresini kastediyoruz. Çünkü orada oturmuş bir operasyona sahibiz. New York ve civarına göre daha az rekabetçi bir pazar. Bu demek değil ki New York'ta genişleme olmayacak. Sonuçta New York dünyanın finans merkezi. Şu anda bile mağaza için yer arayışındayız ve uygun bir yer bulduğumuzda yeni bir mağaza açacağız. Ama perakende pazarlamasında Vancouver öncelikli olacak."  

 Organik ürünlerin payı artacak

Maviterranean sloganıyla Türk ruhlu Akdeniz markası imajını oturtmaya çalışan Mavi Jeans, Akdeniz'in doğal, taze ve enerji dolu yapısını mağazalarda ve ürün çeşitliliğinde de yaymaya hız vermiş durumda. Eski mağazaları yenilemeye başladıklarını, bazı ürünlerde "organik" etiketlendirmeye ise iki yıl önce başladıklarını söyleyen Akarlılar, şöyle devam etti:

"Organik kavramı dünyada hızla büyüyor. Avrupa'da bu ürünler çok beğenildi. Türkiye'de ise tüketici çevre ve kendi sağlığı konusunda belli bir hassasiyet noktasına henüz erişemedi. Biz bu bilinci organik ürünlere raflarda daha fazla yer vererek oturtmaya çalışıyoruz. Şu anda organik jean satışımız toplam içinde yüzde 5'lerde seyrediyor. Bunu yüzde 10'lara çıkarmak istiyoruz."

Müdür ağaçta yetişmiyor

Ersin Akarlılar, yılbaşında yolları ayrılan ve şu anda Collezione markasının Genel Müdürlüğü görevini yapan Nurettin Kanterelli'den sonra henüz kimseyi Genel Müdür olarak işe almadı. Ersin Akarlılar, bu konuda aceleleri olmadığını söylüyor: "Genel müdür ağaçta yetişmiyor ki biz toplayalım. Çok önemli bir konum. Bu konuda hiçbir acelem yok. Bizim bu işi beraber yaptığımız çok sağlam bir takımımız var. Bu takıma en iyi şekilde liderlik yapacak, bizi daha ileri taşıyacak en doğru insan gelmeli. Şu anda perakendede çok sağlam bir aday yok. Yarın olmazsa öbür günü bekleyecek kadar lüksümüz var" diyor. 

 50 ülkede 160 mağaza

* Mavi Jeans, 15 yılda 50 ülkede 160 mağaza ve dört bin satış noktası açtı.

* Türkiye'de 100, çevre ülkelerde 50 ve Kuzey Amerika ile Batı Avrupa'da 10 mağazası var.

* Geçen yıl 150 milyon dolara ulaşan ciroda ise yüzde 60'lık oranla en büyük pay Türkiye'ye ait.

* Türkiye pazarında satışlarda yüzde 49'luk perakende payına sahip.

* Kuzey Amerika'nın cirodaki payı yüzde 25, Batı Avrupa'nın ise yüzde 14 civarında bulunuyor.  

Ayten Güvenkaya/Referans



HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.