• BIST 106.843
  • Altın 142,689
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 23 °C

Faturası kabarık gelenlere...

Faturası kabarık gelenlere...
Sayacına fazla ücret geldiğini gören içme suyu aboneleri neler yapmalı?

Büyük şehirlerde içme suyu bedeli olarak  fazla ücret tahakkuk ettirildiği gerekçesiyle ''Faturam kabarık geldi ne yapacağım?'' kaygısına düşen abonelerin Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerine başvurmaları gerektiği bildirildi.

Özellikle İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana gibi büyük şehirlerde, sayaçlardaki endeksler değerlendirilerek kullanılan içme suyunun metreküp hesabının yanlış yapıldığından şikayet eden abonelerin sayısı artmaya başladı.

Faturalardan şikayet eden içme suyu abonelerinin öncelikle Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerine başvurmaları gerekiyor. Abonelerin Ölçü ve Ayarlar Şubesindeki matbu kağıtlara sayaç numaraları ile adreslerini yazmalarının ardından alınan şikayet başvurusu Su ve Kanalizasyon İdarelerine gönderiliyor.

Görevliler tarafından sökülen sayaçlar, daha sonra aralarında Sanayi ve Ticaret Müdürlüğünden bir görevlinin de yer aldığı 3 kişilik komisyon tarafından kontrol ediliyor. Yapılan değerlendirme sonucu şikayetlerin, sonucu en geç bir ay içerisinde abonelere bildiriliyor.

Adana Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğüne bu yılın 7 aylık döneminde 506 şikayet yapıldı. Yapılan değerlendirme sonucunda bu şikayetlerden 192'si tüketici lehine sonuçlandı. Şikayetler arasında sayacına 30 ile bin YTL'nin üzerinde ücret tahakkuk ettirilen abonelerin bulunduğu belirtildi.

Komisyonun değerlendirmesi sonucu lehine karar verilen abonelerden, fazla tahakkuk ettirilen ücretlerin bir sonraki ayın faturasından düşülerek iade edildiği kaydedildi.

SU KAYBINA NEDEN OLAN ETKENLER


Abonelere ulaştırılan ihbarnamelerde 0,55 mm çapındaki deliğin bir ayda 14,3 metreküp, 1,0 mm çapındaki delikten bir ayda 41,6 metreküp, 1,5 mm çapındaki delikten bir ayda 79 metreküp, 2,0 mm çapındaki delikten bir ayda 136 metreküp, 3,0 mm çapındaki delikten bir alda 351 metreküp, 4,0 mm çapındaki delikten ise bir ayda 640 metreküp su kaybının olduğu, tüketici lehine sonuçlanan başvurularda ise ağırlıklı etkeni sayaçtaki arızanın oluşturduğu belirtildi.

Ayrıca, bir aydan fazla su kullanılmayacak durumlarda abonelerin ASKİ'ye yazılı müracaatta bulunmaları durumunda ücret tahakkuk ettirilmediği kaydedildi.

A.A.


  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Gürültü Kongresi başlıyor27 Ağustos 2007 Pazartesi 00:00
  • İstanbul'da yağış etkili olmaya başladı27 Ağustos 2007 Pazartesi 00:00
  • Döner restoranlı otel27 Ağustos 2007 Pazartesi 00:00
  • TEM'de trafik normale döndü27 Ağustos 2007 Pazartesi 00:00
  • Da Vinci'nin Haliç Köprüsü sergide25 Ağustos 2007 Cumartesi 00:00
  • Boğaziçi Köprüsü yayalara açılıyor25 Ağustos 2007 Cumartesi 00:00
  • Pendik Fuarı 2008'de açılıyor25 Ağustos 2007 Cumartesi 00:00
  • ‘İSKİ Terkos’a deniz suyu verdi’25 Ağustos 2007 Cumartesi 00:00
  • Eminönü'nde yangın25 Ağustos 2007 Cumartesi 00:00
  • Pendik Aydos yangını söndürüldü25 Ağustos 2007 Cumartesi 00:00
  • Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim