• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 12 °C

Cepte 'sınırsız konuşturma' kampanyası

Cepte 'sınırsız konuşturma' kampanyası
Cep telefonu operatörleri numara taşıma uygulamasından sonra cep telefonu tarifelerinde limitsiz tarife ve kampanya uygulamalarıyla abone çekmeye çabalıyor.

Avea her yöne sınırsız 55 TL tarifesine, Vodafone 'kendi içinde sınırsız' 25 TL, Turkcell kendi içinde sınırsız, diğer operatörler için 600 dakika sınırlı 65 TL'lik kampanya ile karşılık verdi..
İlk olarak Avea hangi operatör aranırsa aransın her yöne limitsiz 55 TL'lik tarifesi çıkardı. Vodafone sadece kendi şebekesini kullananlar için limitsiz 25 TL'lik tarifeyle karşılık verirken Turkcell hazirana kadar 300 bin kişinin kullanacağı kampanya hazırladı. Turkcell'in KDV dahil 65 liralık tarifesinde ise Turkcell aboneleriyle konuşmak sınırsız dış hatlar ise 600 dakika olarak belirlendi. Sınırsız tarifelere ve kampanyaya yurtdışı aramalar dahil edilmiyor. Bunun dışında internet ve kısa mesaj hizmeti için de sınırsız paket almak gerekiyor.

SORUN ÇIKTI BTİK İNCELEYECEK

Bu arada Avea'nın her yöne sınırsız tarifesinde diğer operatörleri aramada sorunlar yaşanması, diğer operatörler de dahil görüşme trafiğinin yoğunlaşması üzerine Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTİK) konuyu incelemeye aldı. Tüketicinin lehine olacak indirimlerin ve kampanyaların arkasında olduklarını belirten BTİK Başkanı Tayfun Acarer, Avea'dan diğer operatörleri aramada yaşanan sıkıntıların kendilerine ulaştığını belirterek konuyla ilgili inceleme başlattıklarını belirtti. Acarer SABAH'a yaptığı açıklamada "Abonelerin daha ucuza konuşması için rekabetin artmasını arzu ederiz. Ancak bu tarifelerin iletişimi tehdit eder boyuta gelmesini de arzu etmeyiz. Konuyu inceliyoruz. İnceleme tamamlanmadan karar veremeyiz" dedi

Avea: Sorun, kötü niyetli kullanım

Daha önce kamu tarifelerinde sınırsız kullanım yüzünden sorun yaşayan Avea'nın aşırı talep yüzünden tarifeyi internet sitesinden çıkardığı görüldü. Şebekede yaşanan sorunla ilgili Avea'dan açıklama geldi. Avea yetkilileri aramada sıkıntılar yaşandığını kabul ederken sorunun kötü niyetli kullanımın dolayı Avea'dan diğer operatörleri ararken olduğunu belirtiyor. Tarifeye beklediklerinin çok üzerinde bir talep olduğunu belirten yetkililer "Bazı ofis santrallerinde kötü niyetli kullanım tespit ettik, BTİK'e başvurduk" değerlendirmesi yaptı. Avea yetkilileri kapasite genişletmek için diğer operatörlerle görüşmelerin sürdüğünü açıkladı.

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim