• BIST 82.363
  • Altın 147,033
  • Dolar 3,7764
  • Euro 4,0385
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 0 °C

Bomonti- Dolmabahçe tüneli Temmuz'da

Bomonti- Dolmabahçe tüneli Temmuz'da
Bomonti-Dolmabahçe arasındaki tünel de Temmuz ayında açılacak.

Yedi Tepeye Yedi Tünel Projesi’nin ilk ayağı olan Kağıthane-Piyalepaşa arasındaki tünelin ardından Temmuz ayında da ikinci aşama olan Bomonti-Dolmabahçe Tüneli açılacak. İnönü Stadı’nın kuzeyindeki Kadırga’dan tünel girişi ile başlayan güzergah, Taksim’i geçerek Taksim-Kabataş-Karaköy trafiğine girmeden Feriköy bölgesini yine alttan tünel olarak geçip Bomonti’den çıkacak. Buradan da mevcut olan yollarla E-5’e bağlanacak. Şu anda çalışan Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli’nde ise, Piyalepaşa’dan başlayan diğer tünel yolsa Okmeydanı ve Çağlayan’ı alttan geçerek Kâğıthane’ye ulaşıyor. Tünelleri kullanan araçlar Sütlüce bağlantı yolunu kullanarak TEM’e çıkabilecek. Her iki noktada yapılan beş kavşakla tünel trafiği diğer yollara entegre edilecek. Bu tünelin açılmasıyla birlikte Kağıthane-Dolmabahçe arasındaki yol ise 5 dakikaya inecek.

Tüneller birleştirilecek

Dolmabahçe-Bomonti Tüneli’nin Temmuz ayında açılacağı müjdesini veren İstanbul Büyükşehir Belediyesi Altyapı Koordinasyon Müdürü Mücahit Demirtaş, tünelin inşaat işlerinin bittiğini elektronik aksamıyla ilgili ihale çalışmalarının sürdüğünü söyledi. Haziran ayında ihalenin sonuçlanmasını beklediklerini anlatan Demirtaş, Dolmabahçe Tüneli’nin Kağıthane-Piyalepaşa tüneli ile bütünleşeceğini de belirtti. İki tünelin birlikte planlandığını ifade eden Demirtaş, “İlk kısım açıldı şimdi ikincisini açacağız. İki tünelin toplam maliyeti yaklaşık 350 milyon TL. Aradaki bağlantı yolları ve kavşakların maliyeti de 100 milyon TL” dedi. Bomonti - Dolmabahçe Tüneli’nin gidiş-dönüş olmak üzere iki tünel halinde inşa edildiğini söyleyen Demirtaş, “Tünelin uzunluğu 2 bin 430 metre. Çift şerit olarak inşa edildi bir de 2 metre genişliğinde emniyet şeridi yapıldı.” dedi.

TÜNELİN ÖZELLİKLERİ

Tünelin yol kaplaması tamamen yangına dayanıklı ve ışık yansıtması yüksek özellikli beton ile kaplandı. Tünel tüpler tek yön olarak inşa edilmesiyle birlikte kaza riski çok büyük oranda azaltılırken, çoğu Avrupa ülkesinde bulunmayan emniyet şeridi uygulamasıyla güvenlik düzeyi de artırıldı.

13 tünel sırada

* Sarıyer Merkez-Çayırbaşı Tüneli: 4560 metre (inşaatı devam ediyor)

* Fulya-Levazım Sitesi Tüneli: 4450 metre

* Dolmabahçe-Fulya Tüneli: 2027 metre

* Levazım Sitesi-Akatlar Tüneli: 6720 metre

* Levazım-Zincirlidere Tüneli: 2940 metre

* Harem-Üsküdar- Beylerbeyi Tüneli: 8640 metre

* Eyüp-GOP Tüneli: 200 metre

* Armutlualtı-Ayazağa Tüneli: 4600 metre

* Armutlualtı-Derbent Tüneli: 4580 metre

* Derbent-Çayırbaşı Tüneli: 5300 metre

* Kağıthane-Havaalanı Tüneli: 24700 metre

* Beylerbeyi-Hekimbaşı Tüneli 7352 metre

* Beykoz-Anadolu Hisarı (tek yön) 500 metre

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim