• BIST 98.314
  • Altın 144,066
  • Dolar 3,5732
  • Euro 3,9941
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 13 °C

Bağışıklık sisteminizi test edin

Bağışıklık sisteminizi test edin
İşte bağışıklığınızı kendi kendinize ölçmenize yardımcı olacak test, çözün tedbirinizi alın.

Tipik bir iş günündesiniz. Sabah, kahvaltı için masanızın üzerinde neler bulunuyor?

 

C - Hiçbir şey. Yolda kendime bir poğaça alırım, olur biter.

A  - Yoğurt, müsli, meyve ve peynirli çavdar ekmeğinden oluşan bir kahvaltı menüsü.

B - Marmelatlı bir dilim tost ekmeği tabii ki.

 

Manken gibi bir vücuda sahip olup olmadığını sormuyoruz ama kilonuz ne durumda?

B - Biraz kilo almalıyım.

C - İdeal kilonun oldukça üzerine çıktım.

A - Tam ideal kilomdayım.                                                                 

 

Hangi sıklıkta spor yapıyorsunuz?

C - Spor yapmak mı? Güzel bir fikir, ancak öyle yoruluyorum ki spor yapmaya gücüm kalmıyor.

A - Düzenli olarak egzersiz yapmaya özen gösteriyorum, ancak abartmamak kaydıyla.

B - Spor yapmadan yaşayamam, vücudumun sınırlarını haftada birkaç kez zorluyorum.

 

Geceleri nasıl uyuyorsunuz?

A - Her zaman yaklaşık 8 saat saat, üstelik uyanmadan.

B - Geceleri genellikle 6 saat uyuyorum.

C - Bebeğimle ilgilenmek, sık sık da fazla mesai yapmak zorunda kaldığım için geceleri maalesef genellikle 6 saatten az uyuyabiliyorum.

 

Sigaranın olumsuz etkilerini bilmemize rağmen çoğumuz bu illeti bırakamıyoruz. Peki ya siz, sigara içiyor musunuz?

C - Sigaramı bırakmayı asla düşünmüyorum.

B - Sigara içmiyorum. Ancak iş yerinde ya da barlarda sık sık sigara dumanına maruz kalıyorum.

A - Sigara kullanmadığım gibi, pasif içicilikten de kaçınıyorum.

 

Alkolle aranız nasıl?

C - Hemen her gün birkaç kadeh şarap, bira veya votka içiyorum.

B - Her gün düzenli olarak bir kadeh şarap, bira veya votka içiyorum.

A - Sosyal içiciyim. Alkolü sadece doğum günü, evlilik yıldönümü veya arkadaş toplantılarında alıyorum.

 

Güneş ışınlarından korunuyor musunuz?

A - Elbette! Denizi kıyısında bile gölgede durmaya özen gösteriyorum.

B - Kimi zaman, yüksek koruma faktörlü güneş kremi olmadan bir saat boyunca güneşin altında kaldığım oluyor.

C - Özellikle tatildeyken güneşten mümkün olduğunca faydalanmaya çalışıyorum. Kış mevsiminde de solaryumdan yararlanabildiğimiz için çok şanslıyız.

 

Rutin muayenenizi yaptırdığınızda diş hekiminiz nasıl bir manzarayla karşılaştı?

A - Sağlıklı dişlerle tabii ki!

C - Dolgu yapılması ve / veya çekilmesi gereken dişlerle ne yazık ki.

A - Eskiden yapılmış birkaç dolguya rastladı.

 

Geçen kış kaç kez nezleye yakalandınız?

C - Geçen kış en az 3 kez nezleye yakalandığımı hatırlıyorum.

A - Kış mevsimini hiç hastalanmadan atlatmıştım

B - Pek hatırlayamıyorum. Belki bir iki kez nezle olmuşumdur ama daha fazla değil.

 

“Off dudağımda yine sevimsiz bir uçuk çıktı” Bu cümleyi sık sık söylüyor musunuz?

B- Maalesef bu sevimsiz sorunla ayda bir veya iki kez uğraşmak zorunda kalıyorum.

A - Ne mutlu ki şimdiye kadar dudağımda bir kez bile uçuk çıkmadı.

C - Sadece aşırı stresli olduğum dönemlerde. Yani, yılda üç veya dört kez.

 

Mutfakta elinizi bıçakla kestiğinizde veya spor sırasında vücudunuzu zedelediğinizde yaralarınız ne kadar sürede iyileşiyor?

A - Yaralarım genelde 4-6 gün arasında iyileşiyor.

C - Kapanması için kimi zaman bir iki hafta geçiyor. Yaralarım aynı zamanda sık sık iltihap kapıyor.

 

Şimdi aynanın karşısına geçin ve dişetlerinizi gözden geçirin…

A - Dişetlerim sağlıklı ve güçlü görünüyor.

B - Bazen kızardığı veya biraz acıdığı da oluyor.

C - Dişetlerim geri çekiliyor ve oldukça kırmızı görünüyor. Ayrıca dişlerimi fırçalarken de sık sık kanıyorlar.

 

Mesai bitiminden sonra sorun yaşamadan gevşeyebiliyor musunuz?

C - Hayır. Maalesef sorunlarımı genellikle eve de taşıyorum.

B - Bazen gevşemekte zorlandığım oluyor ama sık değil.

A - Akşam saatlerinde stresin beni olumsuz etkilemesine asla izin vermiyorum.

 

Komşunuz aniden zilinizi çalıyor ve size akşam çocuğuna bakıp bakamayacağınızı soruyor. Nasıl bir tepki verirdiniz?

C - Çocuğuna bakmaya razı olur, ancak randevumu iptal etmek zorunda kaldığım için de sinirlenirdim.

B - Tekliğini kabul eder, fakat bir dahaki sefere beni daha önceden haberdar etmesini isterdim.

A - Bu akşam müsait olmadığımı belirterek, “Başka bir zaman büyük bir memnuniyetle” derdim.

 

Önümüzdeki cumartesi için iki kişilik konser bileti kazandınız. Size kim eşlik edecek?

B - Tabii ki sevgilim!

A - Ya sevgilim ya da arkadaşlarımdan biri eşlik eder. Pek çok alternatifim olabilir o akşam.

C - Muhtemelen yalnız giderim. Sevgilim yok ve arkadaşlarım da hafta sonunu büyük bir olasılıkla partnerleriyle veya aileleriyle geçirmeyi tercih ederler.

 

İş ve aile hayatında yaşadığımız sorunlar, özellikle biz kadınların üzerinde büyük bir yük oluşturuyor. Peki stres sizin hayatınızı nasıl ve ne kadar etkiliyor?

A - Stres mi? Uzaktan yakından alakam yok.

B - Stres benim için yabancı bir kelime değil, ancak spor ve/ veya sakinleşmemi sağlayan çeşitli yöntemlerle bu sorunun üstesinden gelebiliyorum.

C - Sürekli baskı altında olduğumu düşünüyorum.

 

Değerlendirme...

A’lar çoğunluktaysa: İçiniz rahat olsun, yaşam alışkanlıklarınıza dikkat ettiğiniz için güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmalısınız. Bu nedenle hastalığa yol açan virüs veya bakteri gibi etkenlerin vücudunuza hasar verme şansları yok gibi. Bağışıklık sisteminizin gücünü koruması için vitamin ve mineralden zengin besinleri tüketmeye devam edin. Ayrıca haftanın en az 3 günü spor yapmalı, ideal kilonuzu korumalı ve sizi strese sokan faktörlerden olabildiğinde uzak durmalısınız. 

 

B’ler çoğunluktaysa: Dikkatli olun, bağışıklık sisteminiz gücünü yitirmeye başlamış olabilir. Eğer birtakım tedbirler alarak savunma sisteminizi güçlendirmezseniz, hastalıklara yol açan virüs, bakteri veya mantara davetiye çıkarmış olursunuz. Stres vücudunuzun fazla miktarda kortizon üretmesine yol açar ve bu da bağışıklık sisteminizi zayıf kılar. Yapmanız gereken ilk şey, stresten kaçınmak veya stresi en an aza indirmek olmalı. Ayrıca sağlıklı beslenmeye ve düzenli spor yapmaya özen gösterirseniz, bağışıklık sisteminize büyük bir iyilik yapmış olursunuz. Dikkat etmeniz gereken bir başka nokta da, sigara ve alkol gibi savunma sisteminizi zayıflatan olumsuz faktörlerden kaçınmak olmalı. Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için multivitaminlerden de yararlanmanızda fayda var. 

 

C’ler çoğunluktaysa: Paniğe kapılmayın ama bağışıklık sisteminiz büyük bir olasılıkla “alarm” veriyor! Siz siz olun zaman kaybetmeden bir doktora başvurun ve check up yaptırın. Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için doktorunuzun önerilerini harfiyen yerine getirmeye de özen gösterin. Sofranızda bol bol sebze ve meyve bulundurun, düzenli olarak spor yapın, uyku düzeninize dikkat edin ama en önemlisi de stresi hayatınızdan çıkarın.

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim