• BIST 82.248
  • Altın 147,416
  • Dolar 3,7690
  • Euro 4,0357
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 2 °C

Bağırsakların dostu posalı gıdalar

Bağırsakların dostu posalı gıdalar
Modern beslenme tarzı yeteri kadar posa ihtiva etmiyor. İşte bu nedenle başta kabızlık, hemoroit olmak üzere hazım sistemi, özellikle de bağırsak hastalıkları artıyor.

 Posası az bir beslenme tarzı kolesterolle, şekerle ve kilo sorunuyla mücadeleyi zorlaştırıyor. Düşük posalı beslenme alışkanlığı olanlarda hipertansiyon daha sık görülüyor.

Bir araştırmaya göre, 1900’lü yıllara girerken günde 40-50 gr. civarında olan posa tüketimi, 2000’li yıllarda yarıya düşmüş durumda. Posa ihtiyacını gidermenin en kolay yolu daha fazla bakliyat yemekten geçiyor.

Yarım bardak mercimek, kuru fasulye ve barbunya 7-8 gr., nohut ise 4 gr. posa ihtiva ediyor. Bakliyat grubu besinlerin B vitamini ve folik asitten zengin olduklarını da hatırlatalım. Düzenli bakliyat tüketiminin özellikle kilo ve kolesterol kontrolüne iyi geldiğini de belirtelim.

Ve son bir hatırlatma: Bakliyat grubu besinler çok güçlü bitkisel protein kaynaklarıdır. Bir bardak mercimekte 17-18 gr. protein bulunmaktadır.

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim