Alışveriş merkezlerinde yaşıyoruz

Alışveriş merkezlerinde yaşıyoruz

Tüketim toplumunun yaygınlaşması ile birlikte, metropollerde birbiri ardına açılan büyük alışveriş merkezleri tüketicilerin vazgeçilmezleri arasında çoktan yerini aldı.

ANKARA-Türk halkının eğlenme ve dinlenme kültürünü de değiştiren alışveriş merkezlerine, bir çok aile saat 10.00’da “film izlemeye” diye girip, yemek yiyip, yaptıkları alışverişin ardından ancak akşam evlerinin yolunu tutuyor.

Türkiye’nin başkenti olmanın yanı sıra İstanbul’dan sonra alışverişinde başkenti durumuna gelen Ankara’da son 20 yılda Arcadium, Ankamall, Armada, Atakule, Beğendik, Cepa, Carrefour, Galeria, Gima, Gimsa, KC Group, Karum, Migros, Milenyum, Real ve Optimum’unda aralarında bulunduğu alışveriş merkezleri birbiri ardına faaliyete geçti.

Giysiden mobilyaya, mutfak eşyasından, bahçe düzenlemesine kadar aranan her şeyin kolaylıkla bir arada bulunabildiği, eğlenmek için tiyatrosunda oyun, sinemalarında film izlenebilen, arkadaş ve dostlarla bir yandan dertleşirken diğer yandan bir şeyler içip, yemek yenebildiği restorant ve kafeleriyle, her türlü ihtiyacın mekan değiştirmeden karşılanabildiği bu merkezler, çoktan birer cazibe alanı haline gelmeyi başardı.

Yorucu bir haftanın ardından iki günlük hafta sonu tatilinde ne yapacağını şaşıran ebeveyn ve aileler içinde adeta bir kurtarıcı haline gelen bu alışveriş merkezleri, Türk halkının eğlenme ve dinlenme kültüründe de köklü değişikliklere neden oldu. Daha önce aile ziyaretleri, komşu gezmeleri ve pikniklerle doldurulan bu tatil günleri, artık azımsanmayacak sayıda kişinin sabah saat 10.00’da “film izlemeye” diye girip, yemek yiyip, alışveriş yaparak akşama kadar vakit geçirdikleri yerler haline geldi.

ANKAMALL’U HAFTA SONLARI 75-100 BİN KİŞİ GEZİYOR

Ankara’da bulunan ve Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezleri arasında yer alan Akköprü Ankamall’u hafta içi ve hafta sonu ziyaret eden tüketici sayısı dudak uçuklatan cinsten. Hafta içinde 45 ile 50 bin, hafta sonlarında ise 75 bin ile 100 bin kişinin alışveriş yaptığı bu devasa alışveriş merkezini, anneler veya sevgililer günü gibi özel zamanlarda ise ziyaret edenlerin sayısı 120 ile 140 bin arasında değişiyor.

Aralarında Tepe Home, Boyner, Zara, Mudo City, Marks and Spencer, YKM, Teknosa, Mango, Flo, Yataş, İpekyol, Hotiç, Migros ve Koçtaş gibi mağazaların yer aldığı 300’den fazla işletmenin yer aldığı Ankamall, 299 bin 330 metrekare gibi dev bir arsaya sahip. Bu arsanın 149 bin 330 metrekarelik alanı alışveriş merkezi olarak kullanılırken, kiralanabilir alanı ise 107 bin 804 metrekare. 4 bin 500 araçlık kapalı, 1500 araçlık açık olmak üzere toplam 6 bin araçlık ücretsiz otoparkı bulunan Ankamall’da 473 kişi kapasiteli tiyatrosu, 1 adet VİP, 1 Adet Imax-Ankara’nın ilk ve tek üç boyutlu sineması olmak üzere toplam 2 bin 350 kişilik 10 adet sinema salonu yer alıyor.

ARMADA’YA ÜST GELİR GRUBU GİDİYOR

Eskişehir Yolu üzerinde bulunan Armada Alışveriş Merkezi ise Ankara’nın bir diğer cazibe merkezi konumunda. Hafta içi yaklaşık 20-25 bin, hafta sonu 35-40 bin kişinin gezdiği Armada’da Vakko, Fabrika, Teknosa, Güral Porselen, Mudo Concept, Polo, Lacoste, Dıesel, Beymen, İpekyol, Roman, Bısse, Damat and Tween, Kiğılı, Park Bravo, Stefanel, Marks and Spencer ve Boyner’in de aralarında bulunduğu 160 mağazanın yer aldığı Armada da, 125 bin metrekere kapalı alan, 31 bin 500 metrekare kiralanabilir alan bulunuyor. 2 bin 200 araçlık kapalı, 800 araçlık açık olmak üzere toplam 3 bin araçlık ücretsiz otoparkı bulunan Armada Alışveriş merkezinde toplam 1450 kişi kapasiteli 11’de sinema yer alıyor.

Daha ziyade üst gelir grubuna mensup tüketicilerin ziyaret ettiği Armada alışveriş merkezinde ziyaretçilerin alışveriş oranı ise yüzde 80’ler civarında.

ARCADİUM ALIŞVERİŞ MERKEZİ

Toplam 40 bin metrekare kapalı alana sahip olan Çayyolu Arkadium ise haftanın 7 günü 10.00 ile 22.00 saatleri arasında müşterilerine hizmet veriyor. 84 mağazası, hipermarketi, restoranları, fast-foodları, eğlence merkezi ve 7 sinema salonu ile ziyaretçilerine hizmet verir Arcadium, 5 kattan oluşuyor ve 1000 araçlık kapalı ve açık otaparka sahip.

Hafta içi 55-65 bin kişi, hafta sonları ise 25-30 bin kişinin gezdiği Arcadium, bünyesindeki 3M Migros, Mudo City gibi lokomotif işletmeleri yanı sıra giyimden, kozmetiğe, ayakkabıdan çanta ve deri ürenlerine, beyaz eşyadan elektroniğe, oyuncaktan kitap ve müzik ürünlerine kadar yerli ve yabancı en seçkin markaları bir arada bulmak mümkün.

Ziyaretçilerine görsel bir şölen sunmayı amaçlayan bin 200 koltuk kapasiteli CineBonus ise birbirinden konforlu 7 salonuyla keyifli bir ortam sunuyor. Love Site koltukların yanı sıra 4 ve 6 kişilik bağımsız localarında buunduğu CineBonus salonları projeksiyon ve seslendirmede de son teknolojiyle donatılmış.

Daha ziyade üst gelir grubundakilere hitap eden Arcadium Alışveriş Merkezindeki Kırmızı Rouge Restoran, panoromik manzaralı Food Court’un yanısıra, KFC’ninde yer aldığı restoranlarında tatlıdan kumpire, deniz ürünlerinden köfteye kadar geniş yemek çeşitleri ile ziyaretçilere farklı lezzetler sunma amaçlanıyor.



HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.