Alışveriş merakı ata yadigarı

Alışveriş merakı ata yadigarı

Kadınların alışveriş merakı pek çok erkeği çileden çıkartır. Peki çıldırtan merak nereye dayanıyor?

Amerikalı araştırmacılara göre, kadınların alışverişi erkeklerden daha çok sevme nedeni, ilkçağlarda yaşayan hemcinslerinin 'değerli gıdaları' bulmadaki başarısı! Bu başarı genlerle taşınıyor.

KADINLARINKİ 'İÇGÜDÜSEL'

ABD'DE yapılan bir araştırma, kadınların alışverişi erkeklerden daha çok sevmesinin, kadınların içgüdüsel olarak "değerli gıdaların" yerini bulmakta erkeklerden daha başarılı olmasına bağlı olduğunu ortaya koydu.

Araştırma, ABD'deki University of California'daki uzmanlarca yapıldı.
45 erkek ve 41 kadından, daha önce gezdikleri büyük bir süpermarkette belirli gıda maddelerini bulmaları istendi. Kadınların sebze ve meyvelerin yerini hatırlamakta erkeklere göre yüzde 27 daha başarılı oldukları görüldü.

YÜKSEK KALORİLİ HAFIZADA KALIYOR


Araştırmada kadınların, çikolata, kek gibi yüksek kalorili yiyeceklerin yerini düşük kalorili yiyeceklere göre 4 kat daha doğru hatırladıkları gözlendi. İki cinsiyet arasında yön bulma yeteneği konusunda bir farklılık olmadığını söyleyen uzmanlar, sonuçların ilkçağlarda cinsiyetler arasındaki işbölümüne bağlı olduğunu belirtti.

Uzmanlar, ilkçağlarda erkeklerin avlanmak için uzun yolculuklar yaparken kadınların meyve ve sebze toplamakla uğraştığı ve bu nedenle yiyeceklerin yerini hatırlamakta erkeklerden daha başarılı olabileceklerini kaydetti.


HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.