• BIST 102.270
  • Altın 148,843
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1883
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 18 °C

10 milyon dolarlık Smartt

10 milyon dolarlık Smartt
Ülker, Smartt adında okul öncesi çağdaki çocukların zihinsel ve bedensel gelişimini destekleyen ürünler çıkardı

Ülker Şirketler Topluluğu Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, sütte doğal daralmanın dışında bir de kuraklıktan kaynaklanan daralmanın söz konusu olduğunu belirterek, ''Şu anda fiyatların ne noktaya geleceğini bilmiyoruz. Ama sütte daralmanın getirdiği bir fiyat artışı olacaktır'' dedi.

Ülker'in, okul öncesi çocukların zihinsel ve bedensel gelişimine destek olacak yeni süt ve süt ürünleri markası İçim Smartt, düzenlenen bir toplantıyla tanıtıldı. Taze süt, doğal meyve, doğal meyve şekeri, Omega-3 DHA, kalsiyum, 10 vitamin ve prebiyotikleri bir arada sunan İçim Smartt, ilk etapta süt, büyüme küpü ve çilekli peynir çeşitleriyle piyasaya çıktı.
Ülker Şirketler Topluluğu Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, Ülker'de yenilikçi ve öncü duruşlarının yeni fikirlere, yeni fikirlerin de yeni ürünlere dönüştüğünü söyledi. Gıda sanayinin, bilim ve teknolojinin de aldığı mesafeyle ciddi bir dönüşüm geçirdiğine değinen Tütüncü, süt ve süt ürünleri sektörünün, dünyada en önemli yeniliklerin yaşandığı sektörlerin başında geldiğini kaydetti.

Tütüncü, İçim'in, kategorisinde en genç ve hızlı büyüyen marka olduğunu ifade ederek, 2006 yılında tüm gıda markaları içinde 8. sıraya yükselme başarısı gösterdiğini aktardı. İçim'in vizyonunu, ''Türk damak tadına uygun lezzette ürünlerle sağlıklı ve keyifli bir yaşama katkıda bulunan, tüketici beklentilerine duyarlı, yenilikçi, sütlü ürünlerde uzman ve lider marka olmak'' olarak tanımlayan Tütüncü, 1997 yılında girdikleri pazarda kısa sürede birçok kategoride ikinciliğe yükseldiklerini anlattı.
Tütüncü, Nielsen araştırmasına göre, İçim'in kendi kategorisinde 2007 yılının ilk 6 ayında, 2006 yılının aynı dönemine oranla ciro payını artıran tek marka olduğunu, diğer markalar aynı dönemde ciro payı kaybederken, İçim'in, payını yüzde 11,9'dan yüzde 13,3'e yükselttiğini kaydetti. Tütüncü, 2007 yılında sade, turunçgilli ve çilekli kefiri, ardından fesleğenli ve naneli İçim ayranı yenilikçi ürün olarak pazara sunduklarını aktardı.

YENİ MARKAYA 10 MİLYON DOLARLIK YATIRIM

 Toplantıda gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Tütüncü, yeni marka için yaptıkları yatırımın 10 milyon dolar civarında olduğunu bildirdi. Tütüncü, İçim Smartt'ın piyasada bulunan benzer ürünlerin tüm özelliklerini bir arada taşıdığına dikkat çekerek, bu ürünleri sadece fonksiyonel ürün olarak tanımlamanın yeterli olamayacağını söyledi. Ülker'in yenilikçi ve öncü duruşuyla çok daha iyi bir noktaya geleceğine ilişkin görüşünü dile getiren Tütüncü, geçen yıl pazara sundukları kolesterol düşürücü Kalbim Benecol'un pazar payının yüzde 80'e ulaştığını kaydetti. Tütüncü, yeni ürünlerinin fiyatlarının piyasadaki benzer ürünlerle çok farklı olmayacağını ifade ederek, şirket politikalarının her zaman makul fiyatlarla ürün satmak olduğunu aktardı.

Satış hedeflerine ilişkin olarak da Tütüncü, ''Bu, büyüyen, yeni bir kategori. Ülker, girdiği birçok kategoriyi büyütmüştür. Sağlıklı rekabet şartları oluşturarak tüketici lehine bir fiyatlandırma getirmiştir. Amacımız her zaman birinci olmaktır'' dedi. Tütüncü, pazardaki gelişmelere paralel olarak ürünlerini çeşitlendireceklerini, ileride ihracat imkanlarını değerlendirebileceklerini kaydetti. Yabancı ortaklıklara ilişkin bir soru üzerine Mehmet Tütüncü, fırsatlar çıktığında ortak marka yaratılabileceğini belirterek, ''Ama şu anda sütte böyle bir şey yok'' diye konuştu.

SÜTTE FİYAT ARTIŞI...

Tütüncü, süt ürünlerinde kuraklığa bağlı olarak bir fiyat yükselişi yaşanıp yaşanmayacağının sorulması üzerine de 2005'ten bu yana süt ve süt ürünlerinde fiyatların hep enflasyonun altında kaldığını ifade ederek, süt ürünlerindeki fiyat ayarlamalarının ham maddeyle ilintili olduğuna değindi. Kış ve sonbahar aylarında süt sektöründe bir daralma yaşandığını ifade eden Tütüncü, ''Sütte bu doğal daralmanın dışında bir de kuraklıktan kaynaklanan daralma söz konusu. Şu anda fiyatların ne noktaya geleceğini bilmiyoruz. Maliyet artışlarını şu anda mümkün olduğunca içimizde tutuyoruz. Ama sütte daralmanın getirdiği bir fiyat artışı olacaktır'' diye konuştu.

İÇİM SMARTT

 Gıda ve İçecek Grubu Süt ve Süt Ürünleri Pazarlama Müdürü Yasemin Ünlü Romano da İçim Smartt'ın sütün tüm faydalarının yanı sıra içerdiği Omega-3 DHA, vitamin, mineral ve prebiyotikler sayesinde özellikle okul öncesi çağdaki çocukların zihinsel ve bedensel gelişimini destekleyeceğini vurguladı.

Dünyadaki trendleri izleyerek, bilimsel klinik çalışmalardan faydalandıklarını, uzman görüşlerine başvurarak, kantitatif ve kalitatif araştırmalar yaptıklarını anlatan Romano, 2 yıllık Ar-Ge çalışmaları ile çocukların ihtiyaçlarına ve damak tadına en uygun formülü geliştirdiklerini söyledi.

Verilen bilgiye göre, İçim Smartt, annelerin ihtiyaçları ve uzmanların görüşleri doğrultusunda taze süt, doğal meyve ve doğal meyve şekeri (fruktoz) ile üretildi. İçim Smartt, ilk etapta sade, ballı, çikolatalı, çilekli ve muzlu süt; çilekli, muzlu ve şeftalili büyüme küpleri; sade ve çilekli peynir çeşitleriyle piyasaya sunuldu.



  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 1998 Şişli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 213 32 05 | Haber Scripti: CM Bilişim